Actualitat sanitària

El Boletín Oficial de las Cortes Generales ha publicat l’admissió a tràmit del text de la Proposició de Llei presentada pel sindicat SATSE sobre ràtios infermeres que vol garantir la seguretat de les persones ateses als centres sanitaris i altres àmbits, tal i com recull la informació del Diario Enfermero.

Actualitat sanitària

Dimecres es va celebrar I Fòrum de Diàleg Professional convocat pel Departament de Salut amb prop d’un centenar de professionals de la salut, entre les quals s’ha comptat amb el COIB i el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, amb l’objectiu d’abordar les principals necessitats del sector i dels professionals. Els quatre reptes identificats fan referència a revertir el dèficit d’infermeres, l’atenció primària, el territori i la coordinació entre la planificació sanitària i universitària.

Actualitat sanitària

L’asturiana, de 65 anys, fins ara Alta Comissionada per la lluita contra la pobresa infantil, substitueix Carmen Montón al capdavant de la cartera de Sanitat, Consum i Benestar Social després de la polèmica sobre les irregularitats del seu màster que la van forçar a anunciar la dimissió.