Actualitat sanitària

El Consell de Ministres d’aquest divendres ha aprovat un Reial Decret pel qual s’implanta de nou l’accés universal al Sistema Nacional de Salut (SNS) i que modifica la norma aprovada pel PP que retirava l’assistència sanitària als immigrants en situació irregular, que només podien rebre atenció a urgències o en cas d’infants i embarassades.

Actualitat sanitària

L’Agència Espanyola de Medicaments informa que s’ha detectat l’aparició d’una impuresa possiblement cancerígena present en alguns medicaments que contenen el principi actiu valsartan i que s’utilitza en fàrmacs per controlar la hipertensió arterial. El Ministeri de Sanitat ha ordenat la retirada dels lots de medicaments afectats però alerta als usuaris que no interrompin el tractament i que consultin amb el seu metge perquè els indiqui un tractament substitut.

Actualitat sanitària

La consellera de Salut, Alba Vergés, va anunciar divendres la convocatòria al setembre d’una cimera per abordar les necessitats i els reptes dels professionals del sector per donar resposta a les necessitats de salut de la població catalana. Hi participaran col·legis professionals, societats científiques, sindicats i entitats.