27 d’abril de 2018

El Col·legi, a través de les diverses delegacions comarcals, celebra durant el mes de maig diversos actes, jornades i activitats per commemorar el Dia Internacional de la Infermera, el 12 de maig i que commemora el naixement de Florence Nightingale.

El COIB celebra a les delegacions el Dia Internacional de la infermera

El Col·legi, a través de les diverses delegacions comarcals, celebra durant el mes de maig diversos actes, jornades i activitats per commemorar el Dia Internacional de la Infermera. Aquesta celebració té lloc cada 12 de maig, coincidint amb el naixement de la infermera Florence Nightingale, pionera de la infermeria moderna, que va ser capaç de demostrar la importància de les cures i va liderar la transformació de la pràctica infermera.

El Consell Internacional d’Infermeria (ICN) enguany celebra aquesta data sota el lema “Infermeria, una veu per liderar. La salut és un dret humà". Acompanya la campanya amb un dossier explicatiu en el que la presidenta de l’ICN recorda que «el dret a la salut també s’aplica a les infermeres» fent relació al dret a un entorn de treball segur, remuneració adequada i accés a recursos i educació sense oblidar el dret a ser escoltades i tenir veu en la presa de decisions i en la implementació de les polítiques desenvolupades. Podeu consultar aquesta informació a la web de l’ICN.

Aquests són els actes programats a Barcelona per les delegacions del COIB: