9 de març de 2021

L’organització professional espanyola va donar la seva versió sobre les informacions publicades la setmana passada en diversos mitjans als presidents dels col·legis d’infermeres i infermers durant una assemblea informativa, sense assumir-ne responsabilitats

Comunicat del COIB sobre els presumptes casos de malversació i corrupció al Consejo General de Enfermería

La setmana passada, diversos mitjans de comunicació van publicar notícies sobre presumptes casos de malversació i corrupció al Consejo General de Enfermería (CGE). El dilluns, 1 de març, aquesta entitat va convocar, de manera precipitada, per a dos dies després, totes les presidentes i presidents dels col·legis d’infermeres i infermers de l’Estat a una reunió extraordinària per tractar sobre aquesta qüestió.

Durant la trobada, el president del CGE, Florentino Pérez Raya, va donar la seva versió des fets, però ni ell ni la resta de membres del seu equip van assumir cap responsabilitat per les gravíssimes irregularitats que han sortit a la llum. Pérez Raya va acusar el seu antecessor al càrrec, Máximo González Jurado, dels escàndols que s’han publicat i va manifestar el seu desconeixement de la situació que estava vivint l’entitat, cosa difícil de creure, donat que l’actual president formava part de l’anterior Comissió Executiva.

La professió infermera mereix que totes les organitzacions col·legials, inclòs el CGE, es comportin de manera exemplar i tinguin una gestió transparent. És imprescindible que el paper dels òrgans col·legials se centri en el creixement de la professió, en l’impuls dels models d’atenció infermera, i en la innovació i en les transformacions necessàries perquè donin resposta a les noves necessitats de salut de la ciutadania. En aquest sentit, el COIB considera que el CGE no representa la professió ni impulsa cap iniciativa que aporti cap valor afegit a les infermeres de Barcelona.

El COIB demana que la Comissió Executiva del CGE doni explicacions clares i assumeixi les seves responsabilitats en aquest cas. Totes les infermeres tenen l’obligació de conèixer tots els detalls de la gestió del CGE, tant l’actual com la passada, així com el dret d’expressar el seu desacord amb la manera com s’estan gestionant els seus recursos.

Els fets que han aparegut ara als mitjans, així com d’altres que han sortit en el passat sobre la gestió del CGE perjudiquen enormement la imatge de les infermeres, així com el compromís de la professió amb la societat.

El COIB està compromès amb els valors de la professió infermera, tal i com es reflecteix al Codi d’ètica de les infermeres i infermers de Catalunya, fugint de comportaments individualistes de grups que no representen les infermeres de Barcelona i que estan molt lluny dels missatges que vol transmetre a les persones de qui tenen cura.