3 de març de 2015
    Jornada Empresa Saludable
    Més de 200 persones dels àmbits de recursos humans, infermeria, prevenció i promoció de la salut van acudir a la I Jornada d’Empresa Saludable organitzada conjuntament pel Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, des de la vocalia d’Infermeria del Treball, i Societat de Prevenció Premap.

Una jornada que va esdevenir un espai de reflexió i propostes entorn a eixos que defineixen les actuals polítiques de prevenció i promoció de la salut a les empreses o l’absència d’aquestes, especialment en el dens entramat de PYMES del país.
    Al llarg de la jornada, es van definir tres espais de debat entorn a la integració de la salut dels treballadors, la cultura de la prevenció, com certificar les empreses i l’aportació infermera com a valor actiu dins les empreses.
    ‘En salut laboral sovint s’actua més sobre els efectes que sobre l’origen i és una assignatura pendent canviar aquesta aproximació a la salut i posar en valor l’aportació infermera i d’altres col·lectius sanitaris en aquesta qüestió’, comenta Joan Conesa, vocal d’Infermeria del Treball del COIB.
    Qüestions com el Pla Interdepartamental de Salut Pública (PINSAP), la promoció i la divulgació a les empreses com a estratègies d’inversió i amb el compromís de la direcció o l’equilibri dels diferents interessos que cal conjugar a l’hora de definir els plans empresarials de promoció de la salut van marcar els continguts d’aquesta iniciativa.

‘Cal destacar el rol infermer dins aquest àmbit’, afegeix Joan Conesa, ’i com les infermeres del treball pot empoderar a les persones per prendre el control sobre la seva salut dins de l’empresa’. Durant la sessió, es va posar de manifest la utilitat de l’eina 2.0 del COIB, Infermera virtual, com a plataforma de promoció de la salut pel ciutadà i per l’infermera.

En aquesta iniciativa hi ha participat diferents organitzacions i entitats que han aportat les seves visions sobre la temàtica, bé com a ponents o com a col·laboradors de la jornada. És el cas de la Generalitat de Catalunya, AENOR, l’Institut Nacional de Seguretat i Higiene del Treball, Gas Natural Fenosa, Playoff, iWopi, CCOO, Infermera virtual, Nutrim, MSM Consultoria, Menu&Menu, AbaLingua i Danone Science & Nutrition.

Conesa afirma que ‘encara queda molt camí per fer en l’àmbit de les empreses saludables’ i l’èxit d’aquesta jornada és una mostra de ‘l’enorme interès i debat sobre tot el que queda per a fer amb una visió multidisciplinar on tots els professionals podem construir models efectius de promoció de la salut’, conclou.