Des de fa més d’una dècada, el Col·legi compta amb un Sistema de Gestió de la Qualitat, un instrument per assegurar la millora contínua en les activitats i serveis que ofereix a les col·legiades i els col·legiats. En aquesta línia, al segon trimestre del 2017 el COIB ha passat satisfactòriament l’auditoria externa de Qualitat per d’adaptar-se a les noves versions de l'ISO 9001 i ISO 14001 i per integrar la gestió medi ambiental al sistema.

El COIB consolida un nou Sistema de Gestió de la Qualitat que garanteix la millora contínua

L’empresa Bureau Veritas ha certificat el Sistema de Gestió de la Qualitat del COIB d’acord amb les normes UNE EN ISO 9001:2015 i UNE-EN ISO 14001:2015. D’aquesta manera, es consolida un procés iniciat el 2016 que ha suposat l’adaptació de tota la documentació a les noves versions i la seva simplificació.

Núria Garcia, responsable de Qualitat i de Recursos Humans del COIB, destaca que el nou Sistema de gestió és un èxit fruit dels esforços en el darrer any de la direcció i del personal del COIB en la re definició del sistema i en l’elaboració de la documentació en les diferents sessions de treball que s’han organitzat.

Entre els canvis introduïts per les noves normes s’hi compten nous mecanismes de presa de decisions i d’establiment d’objectius a través de l’avaluació de riscos. En aquest sentit, l’auditoria ha destacat com a punts forts la metodologia utilitzada i el procés de millora contínua establert al Col·legi i que supera els estàndards de les normes de referència.

Més compromís amb el medi ambient

La corporació ha seguit la voluntat d’enfortir el compromís amb el medi ambient continuant amb la línia establerta pel Sistema de gestió medi ambiental implantat al Col·legi des del 2014. Destaca l’adhesió aquest any a la Xarxa Barcelona+Sostenible signant el Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat i elaborant un Pla d’acció. Més enllà de reduir l’impacte de l’activitat del COIB sobre el medi ambient—a través de la reducció dels consums i la gestió i recollida selectiva dels residus— la finalitat del Pla és l’impuls d’accions que busquen conscienciar a les col·legiades i als col·legiats i a la societat a millorar la sostenibilitat de l’entorn. Un exemple és la celebració de la jornada d’Empresa Saludable del COIB.

Sobre el Sistema de Gestió de la Qualitat

Les línies bàsiques de la Política de Qualitat del COIB, definides per la Junta de Govern, són l’orientació a la col·legiada, la professionalització i implicació de tot el personal, l’èmfasi en la millora contínua i el Pla estratègic de la Política de Qualitat, alhora basat en la projecció social, el coneixement infermer, la millora professional i la corporativa.

El sistema de Gestió de la Qualitat serveix, entre d’altres, per promoure la participació continuada, la innovació i la millora contínua de les activitats i les prestacions que ofereix el Col·legi, així com per incentivar la màxima participació de tots els implicats en la detecció dels problemes, les oportunitats de millora i la cerca de solucions. De forma anual, el COIB realitza una auditoria interna del Sistema de Gestió de la Qualitat i una d’externa per tal de seguir complint els requisits de la norma i garantir que la seva implementació és correcta i eficaç.

Consulta més informació sobre el Sistema de Gestió de la Qualitat del COIB.