26 de març de 2015
IMG_0693.JPGL’assemblea general ordinària del Col·legi ha rebutjat per 83 vots a favor i 100 en contra la proposta de pressupostos per a l’exercici 2015. Tampoc no ha aprovat la liquidació de l’exercici 2014, per una diferència de 4 vots (92 sí, 96 no) ni el Reglament per l’exercici del dret al vot telemàtic que ha estat rebutjat amb un balanç de 83 vots a favor i 88 en contra.

Les 217 infermeres col·legiades que han participat en l’assemblea d’aquest any sí que han aprovat l’Informe anual d’activitat (98 vots a favor i 90 en contra).

Els resultats obtinguts impliquen la convocatòria d’una assemblea general extraordinària que es comunicarà en el temps i forma previstos pels estatuts col·legials al seu article 13 punt 6è.

Pressupostos 2015

La Junta de govern del COIB  ha presentat per a 2015 uns pressupostos que continuen en la trajectòria d’austeritat marcada pels tres exercicis anteriors. Així com s’orienta cap a la generació de noves fonts de finançament que permetin oferir nous serveis sense impacte econòmic per a les col·legiades.

Les principals novetats respecte als pressupostos de l’exercici 2014 són la creació d’un centre de cost específic per a l’àrea de màrqueting per a implementar l’estratègia de generació de noves fonts d’efectiu i l’increment del pressupost destinat a comunicació per a destinar més esforços a la visualització de la imatge de les infermeres.

Els pressupostos 2015 també recuperen una dotació per premis de reconeixement de la professió, suspesa des de 2011 degut al context econòmic en el que es trobava la corporació.

Els comptes 2015 preveuen la incorporació de dos treballadors més a la plantilla del Col·legi. En aquests moments la corporació compta amb 36 persones oferint una de les ràtios més baixes d’empleat per col·legiat registrat de tots els col·legis de l’Estat.

Una part de l’increment previst en els ingressos pressupostats ve donada per l’increment del cens col·legial, que durant 2014 ha confirmat la recuperació que es va iniciar durant 2013 i que, segons les previsions situarà el nombre total de col·legiades en 40.000 cap al final de 2015.

La no aprovació dels pressupostos implica prorrogar els de l’any anterior tenint un termini de 3 mesos per presentar-ne uns de nous

Venda de l’edifici del carrer Alcoi

Gran part dels increments en els pressupostos han estat possibles gràcies a la venda de la finca del carrer Alcoi, 21, l’antiga seu col·legial.

Els recursos obtinguts, 2.000.000 d’euros, un cop es dedueixin les despeses derivades de la venda, es podran destinar a liquidar el préstec hipotecari que pesava sobre aquest edifici i que representarà un estalvi de 606.000 euros anuals.

El preu obtingut per aquest solar ha estat 500.000 euros superior al pronosticat per tots els consultors immobiliaris consultats. Així doncs la corporació comptarà als propers exercicis amb un recursos extres, que milloren les previsions financeres de la corporació.

Reglament per al vot telemàtic

El projecte de Reglament per a l’exercici del dret al vot telemàtic s‘ha presentat a l’assemblea dins del marc de compliment del deure de promoure unes eleccions participatives, segures, transparents, accessibles i eficients.

En l’assemblea de 2014 el gerent del COIB Joan Conesa va fer referència a que el vot telemàtic formaria part del projecte de govern per al COIB durant 2014. Aquest projecte té la finalitat de facilitar i promoure la participació de les col·legiades i col·legiats en el procés electoral, d’acord amb la Llei i els Estatuts Col·legials.

El sistema faria el fet de votar més compatible amb els torns de treball i les càrregues familiars de les prop de 40.000 col·legiades i col·legiats. A més, ajudaria a que la distància geogràfica de les més de 20.000 col·legiades residents fora del Barcelonès no fos un impediment per a l’exercici del dret a vot.

En la presentació es va explicar en què consisteix el vot telemàtic i les condicions necessàries per poder-lo dur a terme: la autentificació de la identitat del votant, el caràcter personal i directe del vot, la inalterabilitat del vot, el seu caràcter secret i garanties addicionals com la seguretat tecnològica i la del procés. Així mateix, la Junta de govern ha explicat que el procés seria auditat per una empresa independent escollida per consens entre les diferents candidatures, que concorreguessin a les properes eleccions del COIB. La despesa de l’auditoria seria suportada pels pressupostos del 2015.
Detalls que es poden consultar en el document de presentació fent clic aquí.