5 de febrer de 2016
    • Valoren en positiu la manifestació pública del Conseller Comín esperant que les accions proposades es concretin en breu
    Les infermeres i infermers reben positivament la voluntat del Conseller Comín de desencallar la regulació de la prescripció infermera a Catalunya. Així ho han fet saber avui després que el conseller s’hagi reunit amb representants del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya. Les infermeres reclamen però que es concreti el contingut i la data d’entrada en vigor de la futura normativa de prescripció infermera catalana, un punt indispensable per no abocar a tot el sistema al caos.

Les infermeres catalanes celebren que la Conselleria de Salut hagi decidit recórrer  el Reial Decret de Prescripció Infermera aprovat el passat mes de desembre. I remarquen que una normativa catalana millorarà l’emparament legal per garantir la provisió del servei mentre la situació legal del Reial Decret no es soluciona. “La norma catalana pot fer sortir a les infermeres de la incertesa en que es troben des del 23 de desembre” ha dit Glòria Jodar, consellera del Consell de Col·legis Oficials d’Infermeres i Infermers de Catalunya.

Des de la Comissió de Crisi demanen que es treballi el text de la norma catalana  per a que sigui un bon instrument per garantir la qualitat del servei i la seguretat de les persones, que el Reial Decret posa contra les cordes.

La Comissió de Crisi per la Prescripció Infermera a Catalunya ha anunciat una nova reunió dels seus integrants per al proper dimecres dia 10 per valorar les properes accions a dur a terme.

Escolta aquí les declaracions del conseller de Salut, Antoni Comín.