8 de maig de 2012
    El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona s’ha incorporat a la Junta Directiva de l’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya. L’objectiu d’aquesta associació, creada l’any 2011, és coordinar totes aquelles accions dels col·legis professionals catalans que requereixen d’una acció comú.

L’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya, que no té ànim de lucre, persegueix impulsar totes aquelles actuacions que permetin garantir una major presència de les corporacions professionals en la societat catalana, facilitar el treball sectorialitzat de les professions i promoure la correcte aplicació de la legislació en l’àmbit dels col·legis professionals.

El gerent del Col·legi, Joan Conesa, considera que l’entrada del COIB en aquesta entitat intercol·legial “ofereix una possibilitat més a la corporació professional per articular propostes comunes amb d’altres col·legis professionals, especialment de l’àmbit de la salut, per tal d’incidir en la comunitat i la societat”.

Un dels compromisos d’aquesta associació és defensar i donar a conèixer la funció social que els col·legis professionals realitzen en interès de la ciutadania, com a garants del servei que ofereixen els professionals a la societat, així com impulsar sinèrgies i projectes transversals en benefici de totes les professions que hi estan integrades.

Sectorial de sanitat

Aquesta entitat, que va donar entrada al COIB el passat 2 de maig, s’organitza en les sectorials de salut, jurídica, economia i empresa, acció social, ensenyament i humanitats, ciències de la informació i la comunicació i enginyeria, arquitectura i tècnica per fer més operatives les seves accions.

De la sectorial de salut, en formen part el COIB, el Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya, el Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya, el Consell de Col·legis de Veterinaris de Catalunya, el Col·legi de Podòlegs de Catalunya i el Col·legi de Biòlegs de Catalunya.

El Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, el Col·legi de Logopedes de Catalunya, el Col·legi Oficial d’Òptics i Optometristes i Òptiques i Optometristes de Catalunya i el Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona també formen part de la sectorial de salut.