28 de juny de 2017

La Comissió de crisi de la prescripció infermera desconvoca la jornada de mobilització de les infermeres i infermers catalans, que estava convocada per demà dijous 29, arran de l’anunci fet aquesta mateixa tarda pel Departament de Salut en el que anuncia una roda de premsa, divendres 30, per presentar el projecte de decret d’indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris per part de les infermeres i infermers.

Desconvocada la Jornada de Mobilització de les Infermeres catalanes

La Comissió de crisi de la prescripció infermera es mostra satisfeta per l’anunci en roda de premsa del decret que ha de regular una feina que les infermeres fan cada dia. Des de desembre de 2015 les infermeres catalanes es troben en una situació d’inseguretat jurídica. Tot i així han actuat amb total professionalitat garantint l’atenció amb  seguretat per a les persones que atenen a l’espera del decret que es presentarà el proper divendres.

La Comissió de crisi de la prescripció infermera aplega 52 entitats representatives de les infermeres catalanes i inclou el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, els quatre col·legis professionals de les demarcacions catalanes, sindicats, societats i associacions científiques i escoles universitàries, entre d’altres organitzacions.

L’anunci d’aquest decret culmina dos anys de treball entre les infermeres i el Departament de Salut per assolir l’objectiu d’emparar legal una pràctica consolidada i integrada en la prestació dels serveis de salut a Catalunya.