2 de desembre de 2020

El consistori reconeix la corporació amb una de les distincions d’aquest any com a reconeixement a la tasca que estan duent a terme les infermeres durant la pandèmia. La presidenta del COIB, Paola Galbany, ha parlat en nom de totes les persones i entitats guardonades.

L’Ajuntament de Barcelona atorga la Medalla d’Honor de la ciutat al COIB

L’Ajuntament de Barcelona ha lliurat una de les medalles d’honor de la ciutat d’aquest any al Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), com a reconeixement per la feina que estan fent les infermeres durant la pandèmia de la covid-19. Juntament amb el COIB, el consistori ha distingit per aquest mateix motiu el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona, el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i el Gremi d’Hotels de Barcelona. Com és habitual, l’Ajuntament ha concedit vint medalles més, a proposta dels districtes de la ciutat. L’acte de lliurament de les Medalles d’Honor de la Ciutat s’ha fet al Saló de Cent, el dia 1 de desembre de 2020.

La presidenta del COIB, Paola Galbany, ha recollit el guardó i ha parlat en nom de totes les persones i entitats guardonades. En el seu discurs, Galbany ha destacat que l’Ajuntament hagi posat en valor la feina de les infermeres en un any tan especial com el 2020, tant per la tasca que han fet, juntament amb altres professionals, per fer front a la pandèmia, com pel fet que “aquest reconeixement es produeix l’any que va ser declarat per l’Organització Mundial de la Salut Any Internacional de les Infermeres i les Llevadores, amb motiu de la celebració del dos-cents aniversari del naixement de Florence Nightingale, la mare de la infermeria moderna.”

Galbany també ha demanat “fer extensiu aquest reconeixement a tota la ciutadania de Barcelona, a totes les entitats, a totes les institucions, a totes les empreses, que estan actuant de manera exemplar durant aquesta crisi” i s’ha mostrat convençuda que, “com sempre ha fet en moments difícils, la ciutat de Barcelona se’n sortirà d’aquesta, i ho farà gràcies a la seva gent.”

Imatge: Ajuntament de Barcelona