18 de febrer de 2016

La Corporació manté la defensa i assessorament a les col·legiades amb els mateixos criteris que fins ara. La mútua asseguradora AMA també ha confirmat que, a l'espera que es resolguin els recursos presentats contra el Reial Decret de prescripció infermera davant del Tribunal Suprem, seguirà aplicant els mateixos criteris que fins ara.

El COIB manté el suport legal a les col·legiades i col·legiats en casos de reclamacions relacionades amb la prescripció infermera

Davant dels problemes i confusió generada per la publicació del Reial Decret 954/2015 de 23 d’octubre publicat el 23 de desembre, el COIB comunica a totes les col·legiades i col·legiats que continuarà atenent i donant suport legal –defensa i assessorament- com fins ara, a totes aquelles reclamacions de les que puguin ser objecte les col·legiades i col·legiats d’aquesta corporació. Es mantenen doncs els criteris que ha aplicat fins ara a l'espera de l’imminent aprovació del Decret Català que regularà la prescripció infermera de medicaments i productes sanitaris a Catalunya.

Així mateix, la mútua asseguradora AMA confirma que donat que els recursos contra el Reial Decret presentats per diferents institucions i administracions davant del Tribunal Suprem estan encara pendents de resolució, s’aplicaran els mateixos criteris que s’han adoptat fins a l’aprovació del Decret.

Així ho especifica en les explicacions trameses a aquest Col·legi:

…en relación con la publicación del  Real Decreto 954/2015 te confirmamos, que la póliza de responsabilidad civil profesional que tenéis suscrita con A.M.A.  establece en su artículo 1 que se garantiza el pago de las indemnizaciones por daños y perjuicios económicos causados a terceros por errores profesionales cometidos por el Asegurado en el ejercicio de su profesión y especialidad sanitaria para el que deberá estar habilitado y contar con la oportuna titulación reconocida por las autoridades españolas, según la normativa legal vigente.

En este sentido y en tanto en cuanto, no se resuelva el recurso interpuesto ante el Tribunal Supremo contra el RD 954/2015 de 23 de octubre publicado el 23 de diciembre de 2015,  desde A.M.A. seguiremos atendiendo las reclamaciones como veníamos haciendo hasta ahora, siempre a fin de estar al lado del profesional sanitario.”