1 de desembre de 2021

La corporació agraeix la seva generositat i el compromís que, com sempre, han demostrat amb les persones i amb la professió

Més de 200 infermeres jubilades es col·legien de manera gratuïta al COIB per reincorporar-se a l’activitat assistencial durant la pandèmia

Un total de 216 infermeres jubilades de la demarcació de Barcelona s’han col·legiat de manera gratuïta durant el darrer any per poder reincorporar-se a l’activitat assistencial davant la crisi sanitària provocada per la pandèmia de covid-19. Tot i així, el nombre d’infermeres jubilades que han tornat a l’activitat assistencial durant aquests mesos és superior, perquè moltes s’han reincorporat el mateix any de la jubilació i seguien estant col·legiades.

El mes de novembre de 2020, el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) va oferir la col·legiació gratuïta a les infermeres jubilades de menys de setanta anys que volien tornar a treballar per fer front a la pandèmia. Per poder treballar en qualsevol àmbit, les infermeres han d’estar col·legiades.

La mesura, que encara està vigent, donava resposta a la Resolució del Departament de Salut, SLT/2734/2020, de 30 d’octubre, per la qual s’adoptaven mesures en matèria de contractació de recursos humans per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la covid-19. Segons aquesta resolució, les infermeres jubilades de menys de setanta anys sense patologies de risc podien reincorporar-se de manera voluntària a l’activitat assistencial.

Manca estructural d’infermeres

La resolució del Departament de Salut respon a la manca estructural d’infermeres a Catalunya, que s’ha fet evident durant la pandèmia. La migració sistemàtica d’infermeres a altres països, especialment durant els anys de la crisi econòmica, sumada a l’abandonament de la professió, són alguns dels motius que expliquen aquest dèficit de professionals. Com ja ha manifestat el COIB en nombroses ocasions, la clau per revertir aquesta situació és millorar les condicions laborals i salarials de les infermeres.

La presidenta del COIB, Paola Galbany, destaca que la resposta d’aquests professionals demostra que les infermeres “sempre estem al costat de les persones per garantir el seu complet benestar, tant físic, com mental i social” i afegeix que “actituds com aquesta em fan sentir més orgullosa que mai de ser infermera.”

Foto: La infermera jubilada, Cuca Esperanza, posa una vacuna contra la covid / Hospital del Mar