19 de maig de 2013
    • La trobada, que se celebra cada quatre anys en una ciutat diferent, és un dels congressos de salut més grans del món: la organització preveu l’assistència de 15.000 infermeres i que 15.000 més hi assisteixin de manera virtual.
    • Máximo González Jurado, president del Consejo General de Enfermería: “El nostre país necessita més que mai aquest congrés, que suposarà una palmada a l’esquena de l’economia espanyola i aconseguirem que aquest sigui el millor Congrés Mundial d’Infermeria en tota la història de professió.”
    • Albert Tort, president del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB): “Aquesta és una gran oportunitat per mostrar com les infermeres treballem per evitar que l’impacte de la crisi afecti a l’accés de les persones a la salut”.
    CIEEl proper Congrés Internacional d’Infermeria es celebrarà a Barcelona l’any 2017. Així ho ha decidit el Consell Internacional d’Infermeria (CIE)– la màxima institució de representació mundial dels 13 milions d’infermeres que treballen a tot el món–, en el marc del congrés d’aquest any celebrat a la ciutat australiana de Melbourne.

La candidatura de Barcelona ha guanyat a les de Hèlsinki i Dublín en la que ha estat una competició molt renyida. La capital catalana acollirà més de 15.000 infermeres, que assistiran des de tot el món a aquesta cita quadriennal en la qual la professió infermera debat i estableix les principals bases d’acció per garantir l’accés a la salut i l’avenç professional i científic de la infermeria.

El president del Consejo General de Enfermería, Máximo González Jurado, ha manifestat la “gran alegria” que suposa per a “tota la infermeria espanyola” aconseguir aquest congrés, considerat el més gran esdeveniment del món en l’àmbit de la professió infermera. “Hi ha hagut ciutats molt competitives però la bona feina que hem fet conjuntament amb el COIB, durant els últims tres anys, avui ha donat el seu fruït gràcies a l’enorme prestigi que tenen la infermeria espanyola i la ciutat de Barcelona.”

González ha destacat que la professió “necessitava més que mai una boníssima notícia com aquesta” i ha assegurat que no té cap mena de dubte que “aconseguirem fer el millor Congrés Internacional que mai hagi celebrat el CIE. Serà el millor en assistència, en el nombre de països participants i en la producció científica”.

En aquest sentit, ha destacat que l’assistència al futur congrés de Barcelona s’estima al voltant d’unes 15.000 persones. “Tot i així, gràcies a les noves tecnologies, estem treballant amb eines virtuals que permetin doblar aquesta xifra fins als 30.000 participants”, ha assegurat.

Per la seva banda, el president del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), Albert Tort, ha assegurat que aquesta és una gran oportunitat per a la professió a casa nostra. “Tindrem la ocasió de mostrar la nostra feina, que és el secret de l’èxit assistencial d’un sistema de salut que es fa servir com a exemple a tot el món.”

Tort també ha insistit en que aquesta cita permetrà mostrar el paper actiu de les infermeres tant pel que fa als aspectes de l’exercici professional com pel que es refereix a la investigació infermera. “A Barcelona mostrarem la cara més implicada de les infermeres, allò que fem per garantir la sostenibilitat del sistema, el dret a l’atenció dels usuaris i per resistir l’impacte de la crisi”.

La nominació de Barcelona s’ha fet pública avui a les 8:00 (hora australiana) durant l’Assemblea de Presidents Nacionals d’Infermeria que s’ha celebrat en el marc del 25è Congrés Internacional d’Infermeria, que s’està desenvolupant a Melbourne. L’anunci de la nova seu ha provocat una llarga ovació per part dels assistents, que han assenyalat Barcelona com la candidata perfecta per a un congrés d’aquestes característiques.

La responsable de comunicar la nominació ha estat la presidenta del Consell Internacional d’Infermeres, Rose Mary Bryant,  que ha destacat que la infermeria a l’Estat és una de les més avançades del món. “En l’actualitat, les infermeres espanyoles són el mirall on miren molts països que necessiten fer créixer els seus professionals en coneixements, competències i desenvolupament professional”.

Feuclic aquí per consultar la nota de premsa enviada als mitjans de comunicació.