14 de febrer de 2018
- La Razón

Al 40% de centres sanitaris de Catalunya li manquen llevadores

La Vocalia de Llevadores del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona ha dut a terme un estudi entre 31 hospitals catalans que posa de manifest la dificultat d’implementar models d’atenció i cures que milloren de forma significativa els resultats perinatals i augmenta la satisfacció de les dones en relació al seu part.

28 de novembre de 2017
- diarisanitat.cat

Un 35,6% de les infermeres catalanes està en risc de desenvolupar trastorns depressius, afectius, d’angoixa o d’ansietat

El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIC) i la Fundació Galatea han presentat els resultats de l’estudi “Salut, estils de vida i condicions de treball de les infermeres i infermers de Catalunya”.  L’estudi mostra, entre d’altres indicadors de salut, que les infermeres i infermers presenten un major risc de desenvolupar problemes de salut mental. Un 35,6% del personal d’infermeria podria desenvolupar trastorns depressius, afectius, d’angoixa o d’ansietat. Aquest percentatge gairebé dobla el d’altres professionals de la salut (18-20%) i queda molt lluny de la probabilitat de desenvolupar problemes de salut mental de la població general (9,7%).

17 de novembre de 2017
- lavanguardia.com

Enfermeros reclaman formación reglada para atender emergencias como atentados

El grupo de enfermeros de urgencias y emergencias del Colegio Oficial de Enfermeros de Barcelona (COIB) ha reclamado hoy una formación reglada para especializarse en la atención de emergencias, en una jornada de reflexión para evaluar el trabajo hecho durante los atentados de Barcelona, hace tres meses.

8 de novembre de 2017
- La Vanguardia

“Discriminem la gent gran, que és el que serem: quina bogeria”

Entrevista a La Contra de La Vanguardia a Marian Barnes, doctora en Sociologia, experta en política social. Professora emèrita de política social a la seva universitat, que ha vingut a Barcelona per fer un seminari al Col·legi.

3 de novembre de 2017
- eleconomista.es

Un trabajo universitario sobre el control de la agresividad en enfermos mentales, premiado por el Col·legi d'Infermeria

La investigación se ha centrado en el estudio de las contenciones mecánicas en pacientes ingresados en unidades de Salud Mental. El uso de las contenciones mecánicas en personas ingresadas en unidades agudas de Salud Mental ha sido el objeto de la investigación desarrollada por dos alumnos de la Escuela Universitaria de Enfermería Gimbernat. Alejandro García Lorenzo y Dani Albéstegui Fernández son los autores de la compleja investigación ganadora del premio al Mejor TFG otorgado por el Col·legi Oficial d'Infermeria de Catalunya en la 7ª Jornada Catalana de Enfermería en Salud Mental.

23 d’octubre de 2017

"Totes les famílies fan de cuidadores en algun moment de les seves vides"

18 d’octubre de 2017
    - diarisanitat.cat

“El neoliberalisme finalment ha demostrat els seus errors i els seus fracassos, les noves maneres d’encarar la política i la cura apareixen ara”

Marian Barnes, Professora Emèrita a la Universitat de Brighton, és la convidada del seminari permanent del COIB i la Fundació Grífols sobre 'Ètica i valors del tenir cura'.

29 de juny de 2017
    - Ara

Les infermeres podran receptar medicaments

El col·lectiu va desconvocar ahir una protesta després que Comín anunciés el decret.

L’amenaça de mobilització de les infermeres ha funcionat. El col·lectiu, que està en peu de guerra pel decret espanyol que no els permet receptar medicaments des del 2015, havia convocat una protesta per avui però la van acabar suspenent ahir al vespre després que el conseller de Salut, Antoni Comín, anunciés per sorpresa que divendres presentarà les noves directrius. El departament de Salut va anunciar ahir que demà el conseller presentarà “el projecte de decret d’indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris per part de les infermeres i infermers”. Aquest és el compromís que des de fa dos anys volien sentir les infermeres, que han estat durant tot aquest temps “en una posició d’il·legalitat”, segons fonts de la comissió de crisi de la prescripció, que aplega 52 entitats representatives de les infermeres catalanes.

28 de juny de 2017
    - elperiodico.com

Infermeres desconvoquen la protesta davant el decret que les permetrà dispensar fàrmacs

La Comissió de Crisi de la Prescripció Infermera ha desconvocat la jornada de mobilització de de demà després de saber que el Departament de Salut presentarà, el divendres, el projecte de decret que els permetrà indicar, usar i autoritzar la dispensació de medicaments i productes sanitaris.

27 de juny de 2017
    - lavanguardia.com

Infermeres es mobilitzen per exigir una normativa catalana sobre prescripció

Les infermeres i els infermers de Catalunya no prescriuran medicaments als usuaris, el proper dijous 29, per exigir l'aprovació d'una normativa catalana i en protesta contra el Reial Decret de Prescripció Infermera, que exigeix ​​l'autorització d'un metge per aplicar qualsevol medicament.