Un 35,6% de les infermeres catalanes està en risc de desenvolupar trastorns depressius, afectius, d’angoixa o d’ansietat
28 de novembre de 2017
- diarisanitat.cat

El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIC) i la Fundació Galatea han presentat els resultats de l’estudi “Salut, estils de vida i condicions de treball de les infermeres i infermers de Catalunya”.  L’estudi mostra, entre d’altres indicadors de salut, que les infermeres i infermers presenten un major risc de desenvolupar problemes de salut mental. Un 35,6% del personal d’infermeria podria desenvolupar trastorns depressius, afectius, d’angoixa o d’ansietat. Aquest percentatge gairebé dobla el d’altres professionals de la salut (18-20%) i queda molt lluny de la probabilitat de desenvolupar problemes de salut mental de la població general (9,7%).

Enfermeros reclaman formación reglada para atender emergencias como atentados
17 de novembre de 2017
- lavanguardia.com

Enfermeros reclaman formación reglada para atender emergencias como atentados

El grupo de enfermeros de urgencias y emergencias del Colegio Oficial de Enfermeros de Barcelona (COIB) ha reclamado hoy una formación reglada para especializarse en la atención de emergencias, en una jornada de reflexión para evaluar el trabajo hecho durante los atentados de Barcelona, hace tres meses.

0 Comentaris
“Discriminem la gent gran, que és el que serem: quina bogeria”
8 de novembre de 2017
- La Vanguardia

“Discriminem la gent gran, que és el que serem: quina bogeria”

Entrevista a La Contra de La Vanguardia a Marian Barnes, doctora en Sociologia, experta en política social. Professora emèrita de política social a la seva universitat, que ha vingut a Barcelona per fer un seminari al Col·legi.

0 Comentaris
Un trabajo universitario sobre el control de la agresividad en enfermos mentales, premiado por el Col·legi d'Infermeria
3 de novembre de 2017
- eleconomista.es

La investigación se ha centrado en el estudio de las contenciones mecánicas en pacientes ingresados en unidades de Salud Mental. El uso de las contenciones mecánicas en personas ingresadas en unidades agudas de Salud Mental ha sido el objeto de la investigación desarrollada por dos alumnos de la Escuela Universitaria de Enfermería Gimbernat. Alejandro García Lorenzo y Dani Albéstegui Fernández son los autores de la compleja investigación ganadora del premio al Mejor TFG otorgado por el Col·legi Oficial d'Infermeria de Catalunya en la 7ª Jornada Catalana de Enfermería en Salud Mental.

0 Comentaris
“El neoliberalisme finalment ha demostrat els seus errors i els seus fracassos, les noves maneres d’encarar la política i la cura apareixen ara”
18 d'octubre de 2017
- diarisanitat.cat

Marian Barnes, Professora Emèrita a la Universitat de Brighton, és la convidada del seminari permanent del COIB i la Fundació Grífols sobre 'Ètica i valors del tenir cura'.

Les infermeres podran receptar medicaments
29 de juny de 2017
- Ara

Les infermeres podran receptar medicaments

El col·lectiu va desconvocar ahir una protesta després que Comín anunciés el decret.

L’amenaça de mobilització de les infermeres ha funcionat. El col·lectiu, que està en peu de guerra pel decret espanyol que no els permet receptar medicaments des del 2015, havia convocat una protesta per avui però la van acabar suspenent ahir al vespre després que el conseller de Salut, Antoni Comín, anunciés per sorpresa que divendres presentarà les noves directrius. El departament de Salut va anunciar ahir que demà el conseller presentarà “el projecte de decret d’indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris per part de les infermeres i infermers”. Aquest és el compromís que des de fa dos anys volien sentir les infermeres, que han estat durant tot aquest temps “en una posició d’il·legalitat”, segons fonts de la comissió de crisi de la prescripció, que aplega 52 entitats representatives de les infermeres catalanes.

0 Comentaris
Infermeres desconvoquen la protesta davant el decret que les permetrà dispensar fàrmacs
28 de juny de 2017
- elperiodico.com

La Comissió de Crisi de la Prescripció Infermera ha desconvocat la jornada de mobilització de de demà després de saber que el Departament de Salut presentarà, el divendres, el projecte de decret que els permetrà indicar, usar i autoritzar la dispensació de medicaments i productes sanitaris.

Infermeres es mobilitzen per exigir una normativa catalana sobre prescripció
27 de juny de 2017
- lavanguardia.com

Infermeres es mobilitzen per exigir una normativa catalana sobre prescripció

Les infermeres i els infermers de Catalunya no prescriuran medicaments als usuaris, el proper dijous 29, per exigir l'aprovació d'una normativa catalana i en protesta contra el Reial Decret de Prescripció Infermera, que exigeix ​​l'autorització d'un metge per aplicar qualsevol medicament.

0 Comentaris
El president del COIB, Albert Tort, parla a Els Matins sobre la lamentable imatge infermera utilitzada en un vídeo del Ministeri
2 de maig de 2017

El president del COIB reflexiona a Els Matins sobre la lamentable imatge infermera utilitzada en un vídeo del Ministeri

Albert Tort, president del COIB, i Txell Tàpia, infermera d'UCI a l'Hospital de Sant Joan Despí Moisès Broggi, han estat a Els Matins de TV3 per reflexionar sobre la lamentable iconografia utilitzada pel Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad per representar les infermeres i infermers.

Parlem amb la vicepresidenta del COIB, Glòria Jodar
    3 de febrer de 2017

Glòria Jodar, vicepresidenta del COIB, respon a la polèmica sobre el cartell d'Endavant

Arrel de la polèmica per la publicació d'un cartell en el que se li feia una bufeta al conseller de salut, Antoni Comín, Glòria Jodar respon al programa El Món a Rac1.