16 de juny de 2020
- El Periódico

La sanidad española necesita 25.000 millones para reflotar

Enfermeras y médicos alertan de su crítica situación tras el covid-19. «La prioridad han sido los hospitales, pero ahora debe ser la primaria», afirman.

- El País

Los sanitarios piden 5.000 millones para reformar el sector tras la pandemia

El sector sanitario se ha conjurado para exigir una inyección de 5.000 millones de euros para levantar un sistema de salud agotado por la pandemia. Médicos y enfermeras y expertos en gestión sanitaria han pedido un pacto político con tres compromisos: más recursos, empoderar a los profesionales y cambio de los modelos de organización. “Si esto no es atendido, lo interpretaremos como una desautorización. Y con el malestar que hay, puede haber una rebelión de batas blancas”, advirtió ayer el presidente del Colegio de Médicos de Barcelona (COMB), Jaume Padrós.

- El Mundo

Rechazo del sector sanitario a la paga extra del Govern

Sindicatos consideran que se aplica con «criterios clasistas» entre los trabajadores. Médicos, gestores y enfermeras reclaman un pacto para reformar el sistema de salud.

Ultimàtum de metges i infermeres a Catalunya per salvar el sistema
        - La Vanguardia

Ultimàtum de metges i infermeres a Catalunya per salvar el sistema

Els col∙legis de metges i d’infermeres, així com la societat de gestors de la sanitat, han portat a totes les autoritats sanitàries autonòmiques i estatals una llista de canvis essencials per salvar el sistema.

8 de juny de 2020
          - El diari de la Sanitat

El COIB demana augmentar significativament el nombre d’infermeres a l’atenció primària

La vocalia d’Infermeria Familiar i Comunitària del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) considera insuficient el Pla de suport a l’atenció primària que ha anunciat aquesta setmana al Parlament de Catalunya la consellera de Salut, Alba Vergés. Aquest Pla, dotat amb 4,5 milions d’euros, contempla augmentar el nombre de professionals, sobretot a les zones de la costa i als equips que atenen més persones que viuen en residències geriàtriques. En concret, contempla contractar 436 nous professionals, dels quals 198 són metges de família i només 21 són infermeres.

7 de juny de 2020
            - La Vanguardia

El sueldo de los sanitarios sigue en el -­5%

La presidenta del COIB, Paola Galbany, explica en aquest article ‬⁩la situació de precarietat que viuen les
              infermeres en les seves carreres professionals.

4 de juny de 2020
              - diari Més Digital

La infermeria veu «insuficient i alarmant» l'anunci de Salut de contractar «només» 21 nous efectius

Les Infermeres de Família i Comunitària (IFiC) de Catalunya exigeixen el desenvolupament de la categoria professional. El Col·legi Oficial d’Infermeres de Barcelona i l’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya s’ofereixen al Departament de Salut per avançar en aquesta qüestió.

0 Comentaris
                Paola Galbany: El coronavirus ens ha fet prendre consciència de la importància de la salut individual i col·lectiva
                24 de maig de 2020
                - El Punt Avui