10 de maig de 2018
- Naciodigital.cat

Classes de reanimació cardíaca al metro: una experiència per salvar vides

La plataforma Infermera virtual ensenya els usuaris del metro tècniques per ajudar en cas de ser testimoni d’una aturada cardíaca.

0 Comentaris
Políticos, profesionales sanitarios, juristas y expertos en bioética piden despenalizar la eutanasia
3 de maig de 2018
- Europapress

Un grupo de políticos, profesionales sanitarios, juristas, expertos en bioética y representantes de la sociedad civil han solicitado este jueves despenalizar la eutanasia, en una jornada organizada por DMD Cataluña con ayuda de los grupos políticos catalanes (ERC, PSC, PDeCAT y ECP) en el Congreso de los Diputados.

28 de març de 2018
- Ara Criatures

Controlar la tuberculosi infantil

Un estudi finançat pel Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) associa les estratègies per a la salut i el seguiment infermer amb la millora del seguiment del tractament antituberculós en la població pediàtrica que, a Catalunya, té una incidència de 7,3 casos pediàtrics per 100 mil habitants.

13 de març de 2018
- Flash TicSalut

L'infermer Marc Fortes, d'Infermera virtual, analitza l'estat actual del sector i l'evolució de les apps de salut

En l'edició de febrer del Flash TICSS informàvem que Infermera virtual era la primera app que superava amb èxit el procés d’acreditació del Portal AppSalut. En aquest número hem volgut entrevistar a Marc Fortes director d’Infermera virtual, la plataforma de promoció i educació per la salut del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB).

7 de març de 2018
- Ara Balears

Cuxart: “Hi ha un llenguatge que ens dilueix i ens invisibilitza”

La degana del Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya considera que celebrar el Dia internacional de la dona “és una qüestió de justícia”

14 de febrer de 2018
- La Razón

Al 40% de centres sanitaris de Catalunya li manquen llevadores

La Vocalia de Llevadores del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona ha dut a terme un estudi entre 31 hospitals catalans que posa de manifest la dificultat d’implementar models d’atenció i cures que milloren de forma significativa els resultats perinatals i augmenta la satisfacció de les dones en relació al seu part.

28 de novembre de 2017
- diarisanitat.cat

Un 35,6% de les infermeres catalanes està en risc de desenvolupar trastorns depressius, afectius, d’angoixa o d’ansietat

El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIC) i la Fundació Galatea han presentat els resultats de l’estudi “Salut, estils de vida i condicions de treball de les infermeres i infermers de Catalunya”.  L’estudi mostra, entre d’altres indicadors de salut, que les infermeres i infermers presenten un major risc de desenvolupar problemes de salut mental. Un 35,6% del personal d’infermeria podria desenvolupar trastorns depressius, afectius, d’angoixa o d’ansietat. Aquest percentatge gairebé dobla el d’altres professionals de la salut (18-20%) i queda molt lluny de la probabilitat de desenvolupar problemes de salut mental de la població general (9,7%).

17 de novembre de 2017
- lavanguardia.com

Enfermeros reclaman formación reglada para atender emergencias como atentados

El grupo de enfermeros de urgencias y emergencias del Colegio Oficial de Enfermeros de Barcelona (COIB) ha reclamado hoy una formación reglada para especializarse en la atención de emergencias, en una jornada de reflexión para evaluar el trabajo hecho durante los atentados de Barcelona, hace tres meses.

8 de novembre de 2017
- La Vanguardia

“Discriminem la gent gran, que és el que serem: quina bogeria”

Entrevista a La Contra de La Vanguardia a Marian Barnes, doctora en Sociologia, experta en política social. Professora emèrita de política social a la seva universitat, que ha vingut a Barcelona per fer un seminari al Col·legi.

3 de novembre de 2017
- eleconomista.es

Un trabajo universitario sobre el control de la agresividad en enfermos mentales, premiado por el Col·legi d'Infermeria

La investigación se ha centrado en el estudio de las contenciones mecánicas en pacientes ingresados en unidades de Salud Mental. El uso de las contenciones mecánicas en personas ingresadas en unidades agudas de Salud Mental ha sido el objeto de la investigación desarrollada por dos alumnos de la Escuela Universitaria de Enfermería Gimbernat. Alejandro García Lorenzo y Dani Albéstegui Fernández son los autores de la compleja investigación ganadora del premio al Mejor TFG otorgado por el Col·legi Oficial d'Infermeria de Catalunya en la 7ª Jornada Catalana de Enfermería en Salud Mental.