8 de gener de 2020

Amb l’objectiu de promoure la publicació d’articles en accés obert en revistes indexades amb factor d’impacte elevat, el COIB posa en marxa una nova convocatòria anual d’ajuts dirigida a col·legiades i col·legiats que siguin els autors principals d’articles acceptats per a publicació en revistes científiques indexades al Journal Citation Reports. La convocatòria restarà oberta fins que s’esgoti el finançament establert de 16.000 euros.

Nova convocatòria d’ajuts per a la publicació d’articles en revistes científiques d’accés obert

La convocatòria d’enguany, les bases de la qual es poden consultar aquí, indica els requisits necessaris per poder demanar aquesta ajuda i que passen per estar al corrent de la col·legiació, ser-ne l’autor/a principal i no ser membre de la Junta de Govern o estar vinculat a l’Àrea de Recerca. També queden excloses les sol·licituds de les persones que realitzin més d’una sol·licitud en la mateixa convocatòria o tinguin un projecte finançat en actiu de la Fundació Infermeria i societat.

L’article presentat ha d’estar acceptat per a publicació en una revista científica indexada al Journal Citation Reports (JCR) que estigui inclosa en el Quartil 1 o Quartil 2. Per valorar la posició de la revista en el JCR s’ha d’utilitzar la data d’acceptació de l’article i la darrera versió publicada per part de JCR. La data de publicació de l’article en accés obert ha de ser durant l’any 2020 i del total d’autors/es de la publicació, el 75 % hauran de ser infermers/es.

La sol·licitud només es podrà fer quan el manuscrit hagi estat acceptat per la revista i omplint el model de sol·licitud habilitat a tal efecte.

El COIB, des de la seva àrea de recerca o des de la seva fundació, Fundació Infermeria i societat, destina recursos a fomentar i potenciar l’augment de la qualitat i la quantitat d’estudis de recerca infermera que fonamentin les cures basades en l’evidència realitzades a les persones.

Accedeix a tota la informació sobre els ajuts per a la publicació d'articles en revistes científiques d'accés obert