24 d’abril de 2017

El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC), del qual forma part el COIB, impulsa una campanya en motiu del Dia Mundial sense tabac, el 31 de maig, en el que s’encoratja la població a consultar les infermeres i infermers per deixar de fumar.

Les infermeres catalanes llancen un vídeo per encoratjar la població a deixar de fumar

La Comissió de Tabaquisme del CCIIC impulsa una campanya de conscienciació adreçada a la població en la que s’anima a les persones fumadores a que deixin de fumar amb el suport de les infermeres i infermers. La campanya consisteix en un vídeo i una infografia que es difondrà des del perfil del Consell a Twitter així com tots els perfils dels quatre col·legis oficials a les xarxes socials, durant tot el mes de maig.

El vídeo titulat "La infermera, la teva aliada per deixar de fumar" s’ha realitzat amb la voluntat de sensibilitzar la població de la importància de no fumar i fer visible el paper el col·lectiu infermer com recurs pròxim i generador de salut. El vídeo també s’ha inclòs entre els materials de suport de la XVIII Setmana Sense Fum que tindrà lloc del 25 al 31 de maig. Una iniciativa organitzada per una vintena d’institucions vinculades a la salut i entre les que s’hi troba el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC).

Des de la Comissió de Tabaquisme del CCIIC s’ha fet en els últims anys una ferma aposta per vincular les infermeres, com a col·lectiu, en les accions que cal desenvolupar pel control del tabaquisme a Catalunya. En aquest sentit, fa dos anys es va fer públic el Manifest sobre el control del tabaquisme i l’any passat es va treballar amb missatges gràfics en la mateixa línia divulgativa.