La Societat Catalana pel Control i Tractament del Tabaquisme (SCATT) i el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC) han organitzat pel proper 6 de juny la I Jornada d’Infermeria en Tabaquisme. Una trobada professional que té l’objectiu de posar el paper de les infermeres en la lluita contra aquest hàbit, a més de conèixer les diferents accions i resultats dels diferents programes i intervencions. La jornada es durà a terme a l’Espai Pujades 350.

I Jornada d'Infermeria en Tabaquisme, organitzada pel Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya i l’SCATT

La degana del CCIIC, Núria Cuxart, la presidenta de la SCATT, Àngela Martínez i la Carmen Cabezas, sub-directora general de Promoció de la Salut obriran la sessió, que inclourà una conferència inaugural sota el títol «Visió global del tabaquisme», amb Cristina Martínez, de la Unitat de Control de Tabaquisme de l’Institut Català d’Oncologia (ICO) i infermera coordinadora de la Comissió de Tabaquisme del CCIIC, i amb María José Duasom, infermera investigadora de la Universitat de King’s College of London.

Aquesta primera jornada comptarà amb dues taules rodones sobre els rols infermers en els diferents àmbits d’actuació i sobre la integració de les polítiques de prevenció del tabac en el sistema de salut.

A la jornada s’hi poden presentar comunicacions orals. Es pot consultar la normativa per a les comunicacions a la pàgina de la jornada, on també hi ha el programa.

La Comissió de Tabaquisme del CCIIC ha liderat al llarg dels últims anys diverses accions orientades a conscienciar i promoure les intervencions de prevenció i tractament del tabaquisme entre les infermeres i infermers de Catalunya i entre els/les estudiants d’infermeria. Actualment està en marxa la 2a edició del concurs «La Infermera, la teva aliada», amb la que es pretén mobilitzar les infermeres i infermers a través d’una proposta de concurs en el que poden mostrar com  ajuden a prevenir les malalties del tracte respiratori relacionades amb el tabac.

Fotografia: Ariadna Creus i Àngel García | Banc d’Imatges Infermeres