Davant l’evolució del brot del coronavirus (SARS-CoV-2) a Catalunya, el COIB ha activat la Comissió de Crisi COVID19 per canalitzar les diferents necessitats que estan apareixent pel que fa les infermeres i infermers. S’ha obert línia directa per a què les infermeres puguin resoldre dubtes professionals i la Comissió s’ha posat a disposició de totes les institucions per a ajudar en aspectes com la manca d’infermeres als centres o per treballar coordinadament amb la resta de professionals de la salut.

El COIB activa la Comissió de Crisi COVID19 per canalitzar les necessitats de les infermeres, el sistema de salut i la ciutadania

La Comissió de Crisi del COVID19 al COIB ha elaborat una estratègia d’acció que contempla diferents línies d’actuacions orientades a canalitzar i donar resposta a les preguntes, neguits i necessitats que tenen les infermeres i infermers de Barcelona, posar-se a disposició del Departament de Salut i al servei de la ciutadania.

Línia oberta per a les infermeres

S’ha habilitat una línia informativa directa per a les infermeres i infermers amb la finalitat de recollir qualsevol dubte relacionat amb el COVID19.

El COIB atendrà totes les consultes a través del telèfon 649 505 052, en horari de 9 a 20h. i a través del correu electrònic coronavirus@coib.cat

Paral·lelament i des de l’inici de la crisi, la corporació està facilitant i actualitzant a diari tota la informació professional proporcionada pel Departament de Salut i el Ministeri de Sanitat. Una informació bàsica que també es distribueix a través de les xarxes socials.

A disposició per a coordinar les necessitats de dotació d’infermeres

Una de les principals conseqüències de l’evolució de la crisi sanitària son els casos d’aïllament i contagi dels professionals de la salut, que a data d’avui en són més de 400 aïllats i 81casos positius, a data 17 de març. Aquesta manca d’infermeres i infermeres en alguns centres, tensiona enormement el propi sistema i cal posar-hi tots els recursos per ajudar a pal·liar la situació.

En aquest sentit, la Comissió de Crisi s’ha posat a disposició dels centres per a conèixer les seves necessitats i ajudar en la crida i localització d’infermeres que per la seva situació laboral actual (altres àmbits, jubilades, etc.) puguin sumar-se als equips.

De la mateixa manera, la Comissió de Crisi està treballant amb el Departament de Salut i  amb la resta de col·legis de professionals de la salut, societats científiques i sindicats per a treballar coordinadament en accions i recursos comuns.

Per últim, es té en compte també els dubtes i necessitats que puguin generar-se des de les associacions de pacients i institucions socials i de ciutadania.

Consulta tota la informació sobre l'alerta sanitària

Fotografia: Reunió de la Comissió de Crisi del COVID19 al COIB