5 d’abril de 2019

A través d’una carta que ha enviat el Defensor del Espectador de Radio Televisión Española (RTVE), el Director de Cine i Ficció de TVE, Fernando López, ha donat resposta a la queixa del COIB sobre el programa “Hospital Valle Norte” on un dels personatges titllava de ‘ñapa’ la feina de les infermeres. López lamenta que el Col·legi s’hagi pogut sentir ofès per aquest fragment i afirma que «en cap moment falta el respecte ni insulta al col·lectiu».

RTVE justifica el menyspreu al col·lectiu infermer al·legant que respon al caràcter d’un personatge de ficció i a l’intent reflectir la feina d’un hospital

Davant la queixa emesa pel COIB, on es demanava explicacions i una disculpa pel menyspreu a la feina de les infermeres en aquest programa, el Defensor de l’Espectador ha enviat una carta al Col·legi on trasllada al responsable de ficció de l’ens públic la queixa, qui n’ha fet una valoració.

En l’escrit, Fernando López justifica el diàleg entre els personatges en el fet que «Hospital Valle Norte és una sèrie de ficció, no un programa d’actualitat» i «els diàlegs dels personatges no són informatius». López afegeix que en el fragment concert on es qualifica la feina de les infermeres com a “«ñapa» respon únicament al caràcter del personatge, «un metge resident ambiciós, sense escrúpols, trepa, elitista i mal company» i que es tracta «de la seva reacció a allò que el personatge considera un menyspreu».

Més endavant, López explica que el programa «tracta de reflectir, amb més o menys encert, la feina en un hospital” i posa de manifest que entre els personatges de la sèrie hi ha infermeres i infermers «tractats amb moltíssim respecte, que en moltes ocasions son determinants per salvar la vida d’un pacient i als que també es veu actuar al quiròfan».

Llegeix la carta sencera del Defensor de l'Espectador

Mira el capítol 4 del programa Hospital Valle Norte