31 d’octubre de 2012
    Taller marxa nòrdicaMés de 400 persones, majoritàriament veïns, usuaris de centres residencials o centres de dia del districte de Sant Martí, però també familiars grans d’infermeres han participat del 22 al 26 d’octubre en tallers de promoció per a la salut organitzats pel Col·legi, amb motiu de la celebració de la Setmana Gran.

Els assistents, alguns d’ells cuidadors i infermeres del Grup 65, van poder participar de manera gratuïta en tallers de teràpia de riure, alimentació saludable o higiene postural. També han tingut molt d’èxit els taller sobre marxa nòrdica i sobre tai-txi-txuan.

Un dels punts destacats de la setmana va ser el taller de fotografia intergeneracional entre els participants del taller i els alumnes de l’Escola Fluvià del Poblenou. Allà grans i nens van aprendre com millorar les seves fotografies, escollir els temes i com retenir l’espontaneïtat dels nens des dels ulls de les persones grans

Una dieta per passar dels 93 anys

La cloenda de la Setmana Gran d’enguany, que va tenir lloc el passat 26 d’octubre, va anar a càrrec de la popular metgessa naturista Teresa Guardiola qui va explicar el paper de la dieta en la consecució d’un envellimentTaller saludable i actiu.

En aquest acte, el president del Col·legi, Albert Tort, va recordar la importància d’una bona convivència intergeneracional. "Si som el que som les infermeres de BCN és gràcies als més grans, que ens heu transmès els valors que defensem" va assegurar.

Tort també va reconèixer la importància de la tasca de les infermeres a l’hora de tenir cura de les persones grans i de treballar per al manteniment de la seva qualitat de vida i de la seva autonomia com a persones.

Per la seva part, Guardiola, de 93 anys d’edat, va fer tot al·legat a la il·lusió de viure i a la importància de mantenir una vida activa i en equilibri emocional. Per fer-ho, la metgessa naturista va proposar aplicar la seva teoria dels “calaixets emocionals”: “és molt important tenir el cap en allò que estem fent; hem de tancar els calaixos bé i no deixar que el que ens ha passat al matí, o allò que hem de fer demà, condicioni el que estem fent ara”.

La Setmana Gran és una iniciativa del COIB que es celebra anualment al mes d’octubre. Enguany ha constat de més de 21 tallers dissenyats especialment per aprendre hàbits de vida saludable en el marc de l’esbarjo, el lleure, la salut física, psíquica, i cultural.