27 de juny de 2013
    Intercol·legialEl Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona s’ha adherit, a través de l’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya, formada per 80 col·legis professionals, al Pacte Nacional pel Dret a la Decidir, que ja compta amb la participació de més d’una trentena d’entitats socials i polítiques.

El Pacte Nacional pel Dret a Decidir, que va celebrar la seva primera reunió de constitució el passat 26 de juny al Parlament de Catalunya, va reunir a partits polítics i entitats amb la finalitat de construir un consens social entorn del dret a decidir.

Actualment ja hi ha més d’una trentena d’entitats que s’han adherit a aquest pacte, com l'Assemblea Nacional Catalana, Òmnim Cultural, els sindicats CC.OO. i UGT, Unió de Pagesos, l’Institut d’Estudis Catalans, la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya, el Consell de Governs Locals, el Consell Interuniversitari de Catalunya, el Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya o el Consell Escolar de Catalunya i alguns partits polítics.

Les infermeres, compromeses amb el dret a decidir de la persona

La Junta de Govern del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona ja va aprovar per unanimitat en la sessió celebrada el passat 24 d’abril que donava suport al dret a decidir de les persones, entenent que les infermeres i infermers estan compromesos a garantir i respectar el dret a decidir de les persones, les families i les comunitats, ja que és la seva raó de ser.

Per a la Junta de Govern del COIB, “la trascendència històrica del moment reclama oferir tot el suport al Parlament de Catalunya, que és qui li correspon marcar el camí per assolir el futur del país que els ciutadans i les ciutadanes de Catalunya hagin decidit a través del procés democràtic que els ofereix les urnes”.