7 de juliol de 2020

Des del 28 de maig fins al 3 de juliol s’han incorporat al mercat laboral 1.129 noves infermeres i infermers, un 10 % més que l’any 2019 en el mateix període

Donem la benvinguda a més de 1.100 noves col·legiades

En el període de col·legiacions, que va començar el 28 de maig i finalitza el 3 de juliol, el COIB ha donat d’alta 1.129 noves graduades i graduats en infermeria de les diferents escoles d’infermeria i facultats del territori. Aquesta xifra suposa un 10 % més que la campanya de col·legiacions del 2019.

De les noves infermeres i infermers, el 84 % són dones i el 16 % són homes. Un 39 %, són del Barcelonès, mentre que el 52 % són de la resta de la demarcació de Barcelona i el 9 % restant prové d’altres territoris de Catalunya, de l’Estat i d’altres països.

Un 37 % de les noves graduades en Infermeria han realitzat els seus estudis a la Universitat de Barcelona (UB) o al Campus Docent Sant Joan de Déu, adscrit a la UB. La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i els centres que hi estan adscrits EUI Sant Pau, EUI Gimbernat i EUI Terrassa representen el 26 % de les noves infermeres. Les escoles d’infermeria Tecnocampus Mataró i ESIMar, adscrites a la Universitat Pompeu Fabra (UPF), suposen un 10 % de les noves graduades. La Universitat de Vic-Universitat de la Catalunya Central, que engloba tant la UVic com la UManresa, són el 9 % i Blanquerna-Universitat Ramon Llull suposa un 5 %. Finalment, de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) és el 5 % restant.

El COIB ha dut a terme diverses mesures organitzatives, tècniques i humanes per fer les noves col·legiacions, garantint al màxim les mesures de protecció personal i de seguretat indicades per les autoritats sanitàries. En tot moment, s’ha garantit la distància de seguretat de les persones, fent controls a l’entrada, prenent la temperatura a les infermeres i facilitant-los una mascareta i solució hidroalcohòlica per a la neteja de les mans. A cada planta, s’ha disposat d’un espai d’espera per a les col·legiades assegurant la distància entre persones.

Les noves infermeres s’han pogut a col·legiar en un horari més extens incloent-hi també el cap de setmana. A més, també s’han fet col·legiacions fora de la seu, a les ciutats de Vilanova i la Geltrú, Martorell, Manresa, Sabadell, Mataró, Igualada, Vic i Granollers per acostar i facilitar aquest tràmit a les infermeres i infermers que resideixen fora de la capital.

També s’ha reforçat el personal del COIB que ha realitzat els tràmits de col·legiació tots els dies o de forma puntual. De forma directa, 13 persones d’altres àrees del Col·legi han fet de reforç a les deu persones que conformen l’Àrea d’Administració Col·legial. En total, han col·laborat 18 persones: 13 que han col·legiat i han donat suport a les recepcions, una preparant els espais i la logística, dues garantint la part tècnica i de sistemes, i dues preparant l’organització i gestionant també les col·legiacions al territori.

La Bruna Montmany és una de les noves infermeres que s’acaba de col·legiar i explica el seu testimoni:

L’Elisabet Pou és la responsable d’esdeveniments al COIB i aquest any s'ha incorporat per primera vegada com a personal de suport a les col·legiacions. Explica com ha estat la seva experiència:

Fotografia: Personal d'administració col·legial del COIB realitzant una col·legiació al Tecnocampus Mataró