El COIB obre places limitades per participar d’aquest programa europeu impulsat per l’Institut Europeu d’Innovació i tecnologia (EIT). L’objectiu és fer arribar a l’àmbit de la cura de les persones grans el coneixement basat en evidència, des d’una òptica multidisciplinària i d’innovació pedagògica.

Convocatòria per formar part de la xarxa de formadors del projecte europeu EITHealth

ll COIB ofereix places limitades per formar part de la xarxa de formadors que s’integraran en el projecte europeu EIT Health, impulsat per l’Institut Europeu d’Innovació i tecnologia (EIT), òrgan independent de la Unió Europea que inclou empreses líders, centres de recerca i universitats. A Catalunya, és la Universitat de Barcelona (UB) qui està implementant el projecte sota el títol: “Cap a un envelliment actiu i benestar centrat en la ciutadania” i en el que el COIB hi està col·laborant.

El projecte consisteix en traslladar el coneixement basat e l’evidència científica als entorns professionals que treballen en l’àmbit de la gent gran. Un dels objectius bàsics del programa és la de formar a formadors sobre el concepte de l’autonomia de les persones grans i la seva millor tuïció des d’una perspectiva interdisciplinària. Aquesta primera fase s’inicia aquest mes de maig amb la col·laboració de diferents col·legis professionals.

Les infermeres i infermers col·legiats interessats en formar part d’aquesta xarxa de formadors cal que s’inscriguin a la formació, per a la qual hi ha places limitades. Els criteris que es consideraran per poder-ne formar part són tenir alguna relació directa o indirecta amb l’àmbit de l’atenció a la gent gran  i la disponibilitat de participar en les següents fases del projecte basades en la formació en cascada:

• Maig, formació multidisciplinar des dels col·legis professionals
  • Juliol, Summer Academy al Palau Macaya de Barcelona i d’inscripció gratuïta
  • Setembre, experiències cara a cara. Es tracta d’una experiència pilot anomenada peer-to-peer que tindrà lloc en tres centres d’atenció i cura de persones grans. L’objectiu de la mateixa és que les persones que hagin rebut la formació realitzada en les fases 1a i 2a del projecte formin al seu torn a aquells treballadors que s’encarreguin als seus respectius centres de l’atenció i cura de persones grans.
  • Novembre, el primer any del projecte es tancarà amb un International Seminar que se celebrarà en la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona. L’objectiu del seminari és recollir les conclusions que s’extreguin de les fases 1a, 2a i 3a de el projecte, juntament amb la resta de membres del projecte marc (Newcastle University, Leyden University, Achmea Zorgverzekeringen NV, Erasmus Universitet Rotterdam, University of Copenhage i Stockholms Stad), i elaborar un toolkit sobre els elements a tenir en compte per garantir l’autonomia de la gent gran un top comencin a perdre capacitats funcionals i cognitives.

Inscriu-te!