16 de setembre de 2013

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) i l’Ajuntament de Vic han signat un conveni que posa a l’abast del ciutadà consells de salut elaborats a partir del contingut d’Infermera virtual, el portal per a la promoció i l’educació del COIB.

Aquest contingut disponible a la web consistorial està elaborat per infermeres expertes, i donarà informació orientada a capacitar les persones per prendre decisions que els facin possible viure de manera saludable. Vic s’adhereix a la iniciativa que Infermera virtual ja ha posat en marxa a d’altres municipis catalans, com és el cas dels ajuntaments Vilassar de Mar, Hostalets de Pierola i Sant Boi de Llobregat. A partir d’avui, ciutadans i professionals podran accedir als consells de salut que ofereix Infermera virtual a través del web de l’Ajuntament de Vic (www.vic.cat), des de la mateixa pàgina d’inici. Una vegada cada quinze dies, l’equip d’Infermera virtual donarà consells a la població per mantenir una alimentació saludable, prevenir possibles problemes de salut comuns de cada estació, ajudar i garantir el desenvolupament sa dels fills i també adaptar-se a les diferents situacions de vida en les que es pugui trobar, com viatjar o afrontar, durant el Nadal, una pèrdua d’un amic o familiar.

El president del COIB, Albert Tort ha volgut posar de relleu que amb aquest acord el Col·legi aposta per fer arribar el projecte d’Infermera virtual en marxa des de l’any 2009, al municipalisme: “apostem per les administracions locals perquè creiem que són les institucions més properes al ciutadà”.

Per la seva banda, la directora d’Infermera virtual, Gisel Fontanet, ha destacat que “amb aquest nou espai virtual, al qual es pot accedir des de la web vic.cat es prioritza la prevenció i l’educació per a la salut abans que la malaltia, com és tan habitual en d’altres portals digitals”. Fontanet també ha remarcat que amb aquesta eina s’arriba a la ciutadania i també als professionals de diversos àmbits (salut, educació i lleure, entre altres), que poden compartir i fer arribar els continguts als usuaris a través de les xarxes socials. El regidor de Benestar i Família, Salut i Joves, Xavier Farrés ha remarcat que la Infermera virtual es caracteritza “per un contingut de validesa científica contrastada”, a la vegada que “ajuda a promoure l’autocura, a mantenir estils saludables i a responsabilitzar al ciutadà de la seva pròpia salut; un projecte obert a tots”. Finalment l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal ha destacat que amb aquesta iniciativa l’Ajuntament de Vic continua apostant per l’administració e-electrònica i posa a l’abast de la ciutadania un nou canal de comunicació rigorós i veraç per a donar consells de salut.