30 de juliol de 2015

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) en col·laboració amb la plataforma iWOPI endegarà tres campanyes col·laboratives  amb l’objectiu de donar suport i difusió a projectes infermers de cooperació internacional que han estat seleccionats a través d’una convocatòria oberta per l’àrea de cooperació del COIB a la que s’hi van presentar 13 sol·licituds.

El COIB endegarà tres campanyes col·laboratives per a projectes infermers de cooperació

Ser un projecte liderat per infermeres, en l’àmbit de la salut i tenir com a escenari un país de renda baixa. Aquests eren els principals requisits que havien de complir els projectes presentats a la primera convocatòria per a projectes infermers de cooperació endegada pel COIB.

Els tres projectes escollits han estat els presentats per les ONG Insolàfrica, Dorcas i Quiros. Aquestes propostes rebran una ajuda de 2.000 euros cadascuna. Un import que serà donat a parts iguals pel Col·legi i per tres entitats col·laboradores, cadascuna de les quals donarà suport a un dels projectes.
A més, la iniciativa vol aconseguir la implicació de les infermeres i els ciutadans en general, i vol fer-ho a través de la pràctica de l’activitat física i el foment de la salut de les persones. Per això, la iniciativa del COIB comptarà també amb el recolzament de iWOPI, aplicació que permet que els seus usuaris registrats de forma gratuïta puguin convertir en euros els kilòmetres recorreguts a peu o en bicicleta, corrents, caminant, nedant... i destinar-los a una causa solidària. Per fer-ho, només cal registrar els kilòmetres mitjançant una App de registre d’activitat física al telèfon mòbil (com ara Strava o Runkeeper), o bé fer servir un rellotge amb GPS o una polsera d’activitat física; posteriorment es vincula el dispositiu a la web de iWOPI per finalment aportar els kilòmetres recorreguts a la causa escollida.
Així doncs, a partir del proper mes de setembre, a raó d’un projecte per mes, s’activarà una campanya a iWOPI per tal que es puguin fer contribucions als projectes de cooperació i contribuir a assolir els 40.000 kilòmetres que cadascuna de les causes haurà de recollir per obtenir l’ajuda al seu projecte.

Els projectes escollits

Insolàfrica és una ong que des del 2011 treballa al Camerun facilitant material sanitari, millorant les infraestructures sanitàries i formant infermeres. Des del 2012 gestionen una escola d’infermeria a Kirbi, que ells mateixos varen crear. Amb l’ajut podran edificar part de les noves aules que necessiten per ampliar les seves instal·lacions.
Dorcas també treballa al Camerun. La seva missió es millorar les condicions de salut materno infantils i per això també intervenen en projectes de l’àmbit educatiu. Dedicaran els recursos de l’ajuda que han obtingut a continuar les seves tasques de millora d’atenció sanitària, de promoció de la salut, de sensibilització i de distribució de material sanitari.
Quiros és una ONG catalana que des del 2009 treballa en diversos projectes orientats a fer accions directes en comunitats amb una situació de salut molt precària sobre els quals fan accions sobre el terreny, canalitzen professionals de salut formats i formen professionals locals. El projecte que sufragaran en part amb l’ajuda que rebran vol mantenir obert un quiròfan al nord Haití, país on aquesta associació treballa des del 2014.