En una carta enviada a Salvador Illa, la corporació sol·licita que “es duguin a terme accions immediates” per proporcionar als professionals de la salut material de protecció adequat. També li reclama més coordinació entre administracions i li demana tenir en compte l’opinió dels centres i dels professionals.

El COIB expressa al ministre de Sanitat el seu malestar per la falta d’EPI i de proves de detecció del coronavirus

La presidenta del COIB, Paola Galbany, ha adreçat una carta al ministre de Sanitat, Consum i Benestar Social, Salvador Illa, per expressar-li el seu malestar per la falta d’equips de protecció individual i col·lectiva als centres sanitaris, sociosanitaris i geriàtrics.

La corporació demana al ministre que “es duguin a terme les accions immediates per proporcionar urgentment a les infermeres i a la resta de professionals de la salut els equips de protecció necessaris per atendre de forma segura les persones malaltes i per garantir la seva seguretat física i emocional.”

A la carta, el COIB també considera “molt preocupant la manca de proves efectives de detecció del SARS-CoV-2 entre la població en general i els professionals de la salut i els residents de centres geriàtrics en particular.” L’accés generalitzat a aquestes proves és imprescindible per poder plantejar-se l’aixecament del confinament que, en qualsevol cas, ha de ser gradual.

L’entitat també reclama a Illa “més coordinació entre les administracions central, autonòmica i local” i també que tingui en compte “l’opinió dels centres sanitaris, sociosanitaris i geriàtrics, i dels professionals de la salut.”

A la missiva, el COIB se suma a la petició de la Generalitat de Catalunya de retornar als governs autonòmics la capacitat de poder comprar EPIs i altres materials sanitaris necessaris per fer front a la COVID-19, així com de tenir accés a prou proves per diagnosticar la malaltia.

La carta finalitza dient que “ja és massa tard per evitar l'impacte que la manca d'equips de protecció adequats ha tingut en la salut i en la vida de molts professionals i de molts ciutadans, però, si aprenem dels errors, encara som a temps per intervenir urgentment i generar les accions necessàries per tal de salvar vides i d'evitar que moltes persones emmalalteixin.”

Vegeu aquí la carta que la presidenta del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona ha fet arribar al ministre de Sanitat, Consum i Benestar Social

Fotografia: Hospital Clínic