20 de novembre de 2013
    fotoSNFerrerweb.JPGLa Setmana Natural, l’espai de trobada de les infermeres que apliquen les teràpies naturals organitzada per la Comissió de Teràpies Naturals i Complementàries del COIB, es va convertir en una gran festa infermera i naturista. Quatre dies en els que  uns 450 professionals i usuaris varen descobrir els beneficis d’aquests recursos naturals i compartir experiències professionals.

De l’11 al 14 de novembre, els visitants de la Setmana Natural van poder assistir, de manera gratuïta, a conferències per descobrir els beneficis de l’homeopatia, la musicoteràpia, les flors de Bach, l’ayurveda, l’artteràpia o l’oligoteràpia i seguir, a través de demostracions col·lectives, com realitzar un bon massatge crani-facial o conèixer com prevenir lesions amb una bona higiene postural.

De manera simultània, en una de les sales del COIB, infermeres expertes van oferir als visitants de la Setmana Natural la possibilitat de relaxar-se i notar els beneficis d’algunes teràpies naturals després de rebre curts tractaments en reflexologia, ayurveda o tècnica metamòrfica, entre d’altres.

Durant aquests quatre dies, els visitants també van poder accedir a una zona d’expositors comercials, on també hi eren presents les diverses escoles d’Infermeria que ofereixen formació en l’àmbit de les teràpies naturals i una exposició de pòsters cedits per diverses infermeres de Barcelona.

En aquesta mateixa àrea els visitants van poder conèixer els serveis que el COIB està oferint en l’àmbit de les teràpies naturals, com el sistema de reconeixement a través dels Diplomes d’Acreditació en Teràpies Naturals, les activitats formatives, el programa Occup@cc!ó o els recursos que ofereix el Servei de Biblioteca i Documentació Infermera.

També es van mostrar les línies de treball de l’Àrea d’Exercici Lliure i les possibilitats que ofereix per a la pràctica professional la Infermera virtual, el portal de salut del COIB,  que va ser present tots els dies través dels cartells que es van penjar per difondre la informació sobre teràpies naturals que es pot trobar en aquesta plataforma 2.0.

La Setmana Natural també va ser una oportunitat de trobada pels alumnes que han cursat el Màster en Infermeria i Medicina Naturista, acreditat per la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona, i que ofereix el COIB i el Col·legi de Metges de Barcelona.

Durant la cloenda, els visitants van poder acomiadar-se de la Setmana Natural d’una manera lúdica i diferent, amb l’espectacle participatiu del pallasso doctor Sapastre i, posteriorment, al so dels bols tibetans i altres instruments amb Mahavishnu Spiritual Chill..

La vocal de la Junta de Govern responsable de la Comissió de Teràpies Naturals del COIB, Montserrat Bayego, s’ha mostrat molt satisfeta davant de l’èxit aconseguit en aquesta primera edició de la Setmana Natural. “Ha estat una gran oportunitat per intercanviar experiències i fer visible tota la tasca que fem les infermeres que treballem en aquest àmbit i mostrar les cures naturistes que podem oferir als ciutadans”, ha assegurat, .

Aposta del COIB per les teràpies naturals

fotoSNweb.JPGEn el marc de la inauguració, el president del COIB, Albert Tort, va qualificar de “carrera de fons” el reconeixement en l’aplicació de les teràpies naturals, que compta amb el total suport del col·legi professional. En aquest sentit, va destacar les actuals dificultats i obstacles per a l’acreditació de la formació.

En aquest sentit, la directora de Programes del COIB, Núria Cuxart, que va defensar la consideració de les teràpies naturals com a instruments per proporcionar cures infermeres, va insistir que el reconeixement de l’activitat sanitària de les infermeres en teràpies naturals “no passa pels millors temps”.

“L’administració no acredita i creixen les veus de determinats fòrums que desacrediten la pràctica sanitària a través de les teràpies naturals, però les infermeres i infermers seguim amb pas ferm i decidit cap a la normalització en l’ús d’aquestes teràpies en la pràctica clínica, la docència, la recerca i la gestió”, va destacar.