4 de setembre de 2015
El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) s’ha ofert formalment a l’Ajuntament de Barcelona per a col·laborar activament en el pla de treball que s’està elaborant per a la creació de la xarxa d’acollida de refugiats proposada per l’alcaldessa Ada Colau.

El president del COIB, Albert Tort i Sisó ha manifestat a través d’una carta institucional a l’alcaldessa, la predisposició del col·legi per col·laborar i aportar en el procés de millora del sistema d’acollida tant de la capital com de les ciutats i pobles de la província de Barcelona que s’adhereixin a la iniciativa.

“El coneixement infermer és essencial per atendre processos d’acollida de refugiats”, explica Albert Tort, “ens trobem en una situació extraordinària a la que cal donar resposta des de tots els àmbits, també des de l’atenció sanitària, i en la que les infermeres del tot el món sempre hi ha estat molt compromeses”. El COIB, que representa a més de 40.000 infermeres i infermers de Barcelona, s’ha ofert per aportar assessorament tècnic, capacitat de convocatòria de personal voluntari i la cessió d’espais de la seva seu col·legial, en cas que aquests fossin necessaris.