9 de març de 2021

La presidenta de la corporació, acompanyada d’altres membres de l’entitat, participen en un webinar des de l’Hospital de l’Alt Penedès, de Vilafranca

Els referents al COIB del desplegament de la prescripció infermera expliquen el projecte a les delegacions comarcals

Les persones de referència per al desplegament de la prescripció infermera al Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) han explicat el projecte als membres de les delegacions comarcals en un webinar celebrat el divendres, 5 de març de 2021, des de l’Hospital de l’Alt Penedès, de Vilafranca del Penedès.

La benvinguda al seminari ha anat a càrrec de la presidenta del COIB, Paola Galbany, i la moderació de la sessió l’ha feta la nova delegada comarcal de la corporació a l’Alt Penedès, Eva Casan, que ha presentat els nous membres de la delegació i ha explicat la dinàmica de l’acte.

A continuació, els consellers per part del COIB del Consell de Col·legis Oficials d’Infermeres i Infermers de Catalunya, Enric Mateo i Glòria Jodar, referents del desplegament de la prescripció infermera a la corporació, juntament amb la responsable de l’Àrea d’Atenció Col·legial de la institució, Isabel Quintana, han explicat les característiques bàsiques del projecte i la forma com les infermeres que treballen als centres del sistema públic de salut de Catalunya (SISCAT) han de tramitar les sol·licituds de les targetes digitals, que els permetran registrar les seves prescripcions al sistema integrat de recepta electrònica (SIRE). Després de la presentació, s’ha obert un torn de preguntes als assistents, moderat per Eva Casan.

La cloenda de la sessió ha anat a càrrec de la vocal de Ciutadania del COIB, Paloma Amil, que és la responsable de les relacions amb les delegacions comarcals.

85 % de les targetes emeses

Dues setmanes després de l’inici del desplegament del projecte d’integració de les prescripcions infermeres a la recepta electrònica a l’entorn SISCAT, 49 entitats proveïdores han signat contractes amb el COIB per poder tramitar les sol·licituds de les targetes digitals que permetran a les infermeres que hi treballen registrar les seves prescripcions al SIRE, per delegació del col·legi professional. Alguns d’aquests proveïdors ja han començat a tramitar peticions de targetes al COIB, que ha gestionat 85 % de les sol·licituds.

El dia 8 de març, ha tingut lloc una nova reunió entre representats del CCIIC i l’Institut Català de la Salut (ICS), que és el proveïdor més gran del SISCAT. A la trobada, l’ICS ha anunciat que durant aquesta setmana signaran els conveni conjunt amb els col·legis perquè les infermeres que treballen a l’empresa pública puguin començar a tramitar les seves sol·licituds i incloure les seves indicacions al SIRE.