31 de juliol de 2012

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha expressat avui el seu malestar davant l’anunci d’impagament dels concerts amb hospitals, residències i entitats socials per part del govern de la Generalitat. La corporació professional de les infermeres de Barcelona lamenta que, un cop més, siguin els més dèbils els que paguin les conseqüències dels problemes de liquiditat de la hisenda pública.

Entenem que afrontem problemes de país que requereixen de l’esforç de tots, però creiem que la ciutadania entendria millor els sacrificis si aquests estiguessin millor repartits” ha assegurat el president del COIB, Albert Tort. El COIB demana alts càrrecs que trobin millors maneres de gestionar la delicada situació financera de les institucions públiques sense que això impliqui mesures injustes i desproporcionades sobre la ciutadania.

Les infermeres de Barcelona demanen que les càrregues de decisions d’emergència com l’adoptada en aquest cas no recaiguin sempre sobre els serveis públics i denuncien que les víctimes sempre els més dèbils: les persones amb manca d’autonomia o aquells que es troben en risc d’exclusió social. També reclamen que es prioritzi l’atenció a les persones i demanen que es cerquin altres àmbits on aplicar mesures d’austeritat que no debilitin “encara més” els serveis d’atenció a les persones

Segons aquest col·lectiu professional, en temps com aquests, les càrregues s’haurien de repartir millor i no recaure sempre en els serveis públics. Asseguren que és hora que tothom demostri que és el que està disposat a sacrificar per mantenir el nostre estat del benestar i els polítics haurien de ser els primers en mostrar el seu esforç i implicació.

Des del COIB han volgut manifestar la seva “gran preocupació” pels impagaments de salaris a professionals de la salut de residències geriàtriques i altres centres assistencials, que es puguin derivar de l’impagament dels concerts del mes de juliol.

En aquest sentit, posen al servei de les infermeres col·legiades de Barcelona una oficina d’assessoria laboral i conviden a les professionals afectades a comunicar la seva situació al Col·legi per tal que es pugui elevar la seva situació a les institucions competents.

Podeu adreçar-vos a info@coib.cat .