Del 25 al 31 de maig tindrà lloc la XX Setmana Sense Fum amb l’objectiu de sensibilitzar a la població de la importància que té per a la salut el fet de no iniciar-se o d’abandonar el consum de tabac i poder gaudir d’un ambient lliure de fum. El lema escollit per aquest 2019 és "Recupera la inspiració". Com cada any, la Comissió de Tabaquisme del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC) participa en el grup de treball de la campanya.

La Setmana Sense Fum arriba a la seva vintena edició

Fins al 10 de maig està activa aquesta enquesta que té per objectiu conèixer el consum i l‘opinió de la població en general (major de 14 anys) en temes d’actualitat sobre tabaquisme.

Entre els materials inclosos en la Setmana Sense fum s’hi troba la segona edició del concurs que impulsa el CCIIC, a través de la Comissió de Tabaquisme, “La infermera, la teva aliada per deixar de fumar”, dirigit a les infermeres i infermers i els estudiants d’infermeria de Catalunya per fomentar la tasca de les infermeres en la deshabituació tabàquica de la ciutadania. El concurs, actiu fins el 21 de juny, fa una crida a les infermeres i els estudiants perquè comparteixin a través de les xarxes socials o via correu electrònic contingut en diferents formats relacionats amb com ajuden a prevenir les malalties del tracte respiratori relacionades amb el tabac. Es poden veure les participacions al canal d’Instagram del concurs instagram.com/deixadefumar/.

La Setmana Sense Fum és una iniciativa de la Sociedad Española de Medicina Familiar y Comunitària (semFYC) i CAMFiC a Catalunya, que durant els últims anys ha organitzat el Programa Atenció Primària Sense Fum a Catalunya (AIFICC, CAMFiC i ASPCAT). Amb l’objectiu d’involucrar diversos àmbits en una iniciativa comuna i unificar un mateix missatge, a més del CCIIC, en l’organització de campanya hi ha implicats diferents entitats com la Xarxa d’Atenció Primària Sense Fum, la Xarxa Catalana d’Hospitals sense Fum, la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables; els Col·legis de Catalunya de metges, de farmacèutics, de pedagogs i de psicologia; les Societats científiques de Catalunya, de medicina familiar i comunitària, d'infermeria familiar i comunitària, de Llevadores i de Salut Laboral; la Societat catalana d’atenció i tractament del consum del tabac; la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis i les Diputacions; l’Agència de Salut Pública de Catalunya i els serveis territorials; l’Agència de Salut Pública de Barcelona; l’Associació Espanyola Contra el Càncer, la Federació d’Entitats contra el Càncer de Catalunya i l’organització no governamental “no más colillas en el suelo”.

Es poden compartir idees, projectes i activitats relacionades amb la XX Setmana Sense Fum a les xarxes amb els hashtags #ssfcat19 i #unfollowtabac.