FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
23 de juliol de 2015
    El COIB ha reorganitzat els continguts sobre la gestió de la corporació disponibles a la web amb un espai que, tal i com disposa la Llei 19/2014 de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, posa a disposició pública tota aquella documentació que dona compte sobre l’activitat de la corporació. A l’espai anomenat ‘Gestió del COIB. Compromís amb la transparència’ s’hi accedeix directament des de la home de la web.
     
    Malgrat que tradicionalment, aquesta informació sempre ha estat d’exposició pública en el COIB, la corporació ha apostat fa temps per fer més visible als ciutadans aquesta informació en un exercici de millora de la qualitat democràtica, la transparència, el bon govern i l’exercici del dret d’accés a la informació pública.
     
    La llei afecta a les administracions públiques, els ens locals, i les entitats de naturalesa administrativa vinculades a l’Administració, i s’estén a les persones privades i entitats que reben ajuts públics. Aquest però no és el cas d’aquest col·legi professional però, tot i així, el COIB ha adoptat fa temps el compromís d’anar més enllà dels requeriments legals i facilitar de forma activa la informació de manera objectiva, fent-la de fàcil accés, consulta i comprensió. 
     
    El dret a la informació pública, tal i com explica la pròpia llei, s’ha d’exercir amb els límits de la protecció d’altres drets o interessos que cal preservar d’acord a l’ordenament jurídic (seguretat pública, la intimitat i els altres drets privats legítims, el secret professional, els drets a la propietat intel·lectual, etc.).
     
    L’espai Gestió del COIB. Compromís amb la transparència inclou 9 capítols:
    1. Monogràfic de gestióEn el que s'inclou el monogràfic especial sobre la gestió del COIB publicat durant l'any 2014.
     
    2. Organització – En el que s’inclou la presentació i funció del Col·legi, els Estatuts i l’estructura organitzativa de la corporació.
     
    3. Economia i finances – En el que s’inclou la documentació sobre la gestió econòmica, comptable, pressupostària i patrimonial amb accés als pressupostos, comptes anuals, auditories financeres i balanços de la situació patrimonial des de 2010 al 2015. Inclou també informació sobre la seu col·legial i l’inventari.
     
    4. Procediments i actuacions – En aquest espai, s’hi poden consultar els principals acords de la Junta de Govern i les actes de l’Assemblea, des de 2010 a 2015.
     
    5. Recursos Humans – Que inclou la informació referent al conveni col·lectiu, la gestió de la plantilla del COIB, la relació dels llocs de treball i el règim retributiu.
     
    6. Procediments administratius – En aquest espai s’hi troba la informació sobre els procediments administratius relacionats amb l’exercici de les seves competències des del 2010 al 2015 i que inclou les consideracions del COIB a textos legals així com el projecte de reglament per a l’exercici de vot telemàtic, l’únic procediment administratiu endegat en aquest període.
     
    7. Contractació – En aquest apartat s’hi pot trobar un llistat detallat de les contractacions realitzades i  convenis signats al COIB des del 2010 fins l’actualitat.
     
    8. Notícies de gestió i bon govern – Amb totes les notícies relacionades amb la gestió de la corporació i l’accés al monogràfic de gestió realitzat el 2014.
     
     
    9. Planificació i programació – Que inclou les auditories de qualitat i les memòries des del 2010 fins el 2014, l’última realitzada.
     
     
    10. Dret d’accés a la informació pública – En aquest espai, es pot consultar el marc legal de la llei de transparència autonòmica això com el formulari per a sol·licitar informació que no es trobi en aquest portal online anterior al 2010.