FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
14 de desembre de 2012
    web.JPG
     
     
    Yolanda Segura és llevadora amb més de 25 anys d’experiència en la professió. Actualment treballa a la sala de parts de l’Hospital de Terrassa i és una de les més de 38.000 infermeres que formen part del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona. Compatibilitza la tasca a l’hospital amb els serveis que ofereix per ajudar dones a afrontar el part, fent ús de les teràpies naturals. 

    Aquesta llevadora dedica part del seu temps a fer de voluntària de nens amb càncer. Va iniciar aquesta tasca a través del programa de voluntariat del COIB, a partir de l’acord amb l’Associació de Familiars i Amics de Nens amb Càncer (AFANOC). Ara, aquest programa del COIB, que ofereix varies línies de voluntariat, explora obrir vies de col·laboració amb d’altres associacions.
     
     
     
     
     
     
     
    “La infermera t’acompanya en la teva salut sense imposar ni jutjar”
     
    Què fas com a llevadora?
    Actualment treballo a l’hospital, però he estat 12 anys en l’àmbit de l’atenció primària. Les llevadores no només atenem les dones durant el part, sinó que acompanyem les dones durant l’embaràs, abans i després del part i també al llarg de la vida. Tenim en compte la situació de salut de la dona, des d’una concepció integral.
     
    Com treballeu amb la dona?
    En el meu cas, ajudo les dones embarassades fent ús de les teràpies naturals. Treballem amb la respiració i amb d’altres tècniques, com la biodescodificació, per afrontar pors i superar situacions que les ajudin, per exemple, a afrontar el part.
     
    Què ofereix una infermera que no faci d’altres professionals?
    Les infermeres acompanyem a les persones en la seva salut i en tenim cura, però no imposem ni jutgem. Fem que la persona sigui protagonista de la seva salut i perquè sigui activa a l’hora de prendre les seves decisions.
     

    “L’aportació solidària no la faig amb diners, sinó com a voluntària”
     
    Per què et vas decidir fer de voluntària?
    Des del COIB em va arribar informació del programa de voluntariat, que incorpora un curs inicial de formació gratuït. Vaig fer el curs i posteriorment l’AFANOC es va posar en contacte amb mi per oferir-me la possibilitat d’acompanyar un nen de 9 anys amb càncer.
     
    Quina és la teva tasca?
    Fa dos anys vaig fer de voluntària d’aquest nen, primer a l’hospital, on estava ingressat, i després a casa. I la primavera passada vaig fer el mateix amb una nena de 8 anys. En el primer cas, ajudava el nen a seguir les classes de música des de l’hospital. Feiem solfeig, cantàvem, feiem música. I amb la nena, tenia cura d’ella i pintàvem, llegiem i jugàvem perquè la mare tingués una mica de respir.
     
    Com conceps el voluntariat?
    A mi quan les ONG o entitats em demanen diners mai en dono. La meva manera de col·laborar és implicant-me jo directament, físicament. L’aportació solidària la faig jo, fent de voluntària.
     
     
     
    Informacions relacionades:
     
    Ets infermera de Barcelona i vols fer de voluntària? Coneix el programa de voluntariat del COIB fent clic aquí.