28 de juny de 2016
    Carme Espinosa, infermera experta en l’ús dels llenguatges infermers a Espanya, està ultimant un informe encarregat pel Col·legi en el que es pretén tenir una fotografia clara de quina és la situació a Catalunya pel que fa al seu ús, el valor que li donen les infermeres i les implicacions que poden suposar per a la visibilitat infermera un ús correcte dels mateixos. «És clau saber on som amb aquesta qüestió», explica Espinosa, «donat que hi ha certa estandardització però hi ha diferències de criteris i això ens allunya de l’objectiu de donar visibilitat a les cures infermeres».

Espinosa ha elaborat ja un anàlisi exhaustiu del llenguatges ATIC (Arquitectura, Terminologia, Informació, Interfase, Infermeria i Coneixement), NANDA-NIC-NOC, CIE (Classificació Internacional de malalties), CIE-PCS (Classificació Internacional de procediments), CIPE (International classification for nursing practice), DSM (Diagnostic and statistical manual of mental disorders), CIAP (Clasificación internacional de Atención Primaria), SNOMED CT (Systematized Nomenclature of Medicine Clinical Terms), ENP® (European Nursing Care Pathways), PNDS (Perioperative nursing data set), Omaha System i CCC/ HHCC (Clinical Care Classification/Home Health Care Classification). En aquest informe, s’explicarà l’origen dels llenguatges clínics i de referència, així com per què i quan s’utilitzen, clarificant conceptes tècnics.

En aquesta primera part de l’informe, Espinosa ha analitzat també quins són els llenguatges que s’estan fent servir a Catalunya i el seu nivell d’integració. Per a completar la segona fase de l’estudi, el Col·legi ha enviat una enquesta a les col·legiades i col·legiats per a copsar el grau de coneixement i ús d’aquests llenguatges.

Sobre Carme Espinosa
    - Professora adjunta de la Facultat de Ciències de la Salut Blanquerna-Universitat Ramon Llull
    - Màster en investigació en ciències de la infermeria.
    - Docent a diferents hospitals i centres d’Atenció Primària de l’Estat Espanyol en l’ús de les taxonomies NANDA-I, NOC i NIC en els sistemes d’informació electrònics, així com en l’ús del raonament clínic i pensament crític.
    - NANDA-I Fellow, class 2016. Membre de la junta directiva de NANDA-I desde Maig de 2016.
    - Association for Common European Nursing Diagnoses, Interventions and Outcomes (ACENDIO) – Grup eHealth