El COIB obre places limitades per participar d’aquest programa europeu impulsat per l’Institut Europeu d’Innovació i tecnologia (EIT) que té com a principal objectiu fer arribar a l’àmbit concret de la cura de les persones grans el coneixement acumulat i els avanços realitzats en projectes educatius i de recerca a Europa. En aquesta edició, el projecte pretén utilitzar la metodologia narrativa per ensenyar als professionals a identificar les aspiracions, desitjos i preferències de les persones grans que han de complementar en enfocament clínic de la seva activitat professional.

Oberta la convocatòria 2018 per formar part de la xarxa de formadors del projecte europeu CCentre

El COIB ofereix places limitades per formar part de la xarxa de formadors que formaran part de la xarxa de professionals formats pel projecte europeu EIT Health, impulsat per l’Institut Europeu d’Innovació i tecnologia (EIT), òrgan independent de la Unió Europea que inclou empreses líders, centres de recerca i universitats. A Catalunya, és la Universitat de Barcelona (UB) qui està implementant el projecte sota el títol: “Aprenent sobre la importància implementació de la cura narrativa com a eina per assolir una atenció centrada en la persona” i en el que el COIB hi està col·laborant.

El nou cicle formatiu pretén fer servir les narratives de les persones grans com a eina per reflexionar críticament sobre la pràctica professional amb l’objectiu que aquesta esdevingui en una interacció més humana i alhora més eficient.

Aquesta primera fase s’inicia aquest mes d’octubre que el projecte CCentre desenvoluparà en el marc de diversos col·legis professionals.

El projecte "CCentre: una perspectiva narrativa per millorar l'envelliment i el benestar de les persones (a narrative approach to improve citizens’ ageing and well-being)", finançat per l’àrea de Salut de l’Institut Europeu de Innovació i Tecnologia (EIT Health) i coordinat pel grup GISME de la Universitat de Barcelona, ofereix un nou cicle formatiu per tal de continuar posant a les persones grans al centre dels serveis de cura i salut. Aquesta formació s’ofereix amb un fil conductor: les narratives.

No en va, la narrativa ha anat prenent importància com el procés mitjançant el qual les persones donen sentit a la realitat que els envolta, un procés narratiu que permet donar significat a l’experiència. La metodologia narrativa s’ha anat desplaçant a moltes disciplines com un enfocament diferent cap a l’atenció a les persones, centrant-se en el coneixement personal i biogràfic de l’usuari com a part essencial del tractament i de la pràctica professional.

Aquesta formació basada en narratives, dissenyada i impartida pel consorci de CCentre a diverses regions europees, tindrà a Barcelona tres fases centrals:

Les infermeres i infermers col·legiats interessats en formar part d’aquesta xarxa de formadors cal que s’inscriguin a la formació, per a la qual hi ha places limitades. Els criteris que es consideraran per poder-ne formar part són tenir alguna relació directa o indirecta amb l’àmbit de l’atenció a la gent gran i la disponibilitat de participar en les fases del projecte basades en la formació.

Inscriu-te!

Imatge: Institut Europeu d’Innovació i tecnologia (EIT)