9 de desembre de 2015

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) insta a la Universitat de Barcelona a aturar la fusió del seus estudis d’infermeria amb Medicina i Odontologia en les condicions recollides en el document “Memòria de la nova facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona” i que està previst que s’aprovi demà 10 de desembre.

El COIB insta a la UB a aturar la fusió dels estudis

Una reestructuració que suposarà, per als estudis d’infermeria, una pèrdua d’autonomia en les estratègies i decisions que afecten al desenvolupament de la professió des de la docència així com una situació de desavantatge desproporcionada en aspectes com la representació als òrgans de govern de la UB o l’aplicació de criteris que afecten a aspectes clau, com ara el  dimensionament dels ensenyaments com fer prevaldre els ingressos per recerca i transferència per sobre dels acadèmics. La creació de la nova facultat, suposa, a més a més una greu pèrdua d’identitat al quedar relegada sota un nom que no identifica la disciplina infermera.
    El COIB ha enviat al Rector de la UB, el Dr. Dídac Ramírez i Sarrió i a la resta de membres del Consell de Direcció, una carta oberta en la que insisteix en els aspectes del text de la memòria que tindran greus conseqüències pel col·lectiu infermer integrat actualment
    per a més de 40 mil professionals a Catalunya. Uns arguments que el Col·legi professional ja va traslladar en una reunió amb el Rector de la UB, el passat mes de novembre.
    En aquesta carta oberta, el COIB torna a posar de manifest que aquesta reforma va en sentit contrari al que marca el Pla de Salut de Catalunya, que compta en l’aportació per part de les infermeres i els infermeres d’un servei diferenciat i específic, que sumi al de
    la resta de professions de la salut, amb la finalitat d’assolir els objectius de salut en un model sanitari integral. Aquesta pèrdua d’autonomia per als estudis d’infermeria, suposa minvar les aportacions que les infermeres poden fer a la societat, sent com són
    el col·lectiu sanitari més nombrós i amb un impacte directe i indiscutible sobre la salut de la ciutadania. Amagar, a més a més, el nom de la disciplina sota un nom com ‘Medicina i Ciències de la Salut’ no fa sinó confondre als ciutadans i anar, altre cop, en
    sentit contrari, de l’enfocament integrador actual de l’atenció per a la salut en la que cada disciplina hi té una aportació específica.