FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
16 de setembre de 2025

La infermera pediàtrica Gina Shakya, cooperant, ens explica el seu projecte al Nepal Nyano Angalo “abraçada càlida” en nepalès, un projecte de salut comunitària pediàtrica destinat a tenir cura dels infants que viuen a les muntanyes del Nepal.

Projecte de cooperació: Nyano Angalo al Nepal

Fa dos anys i mig que la infermera Gina Shakya viu al Nepal, on el que havia de ser un voluntariat breu es va transformar en l’ONG Nyano Angalo, creada amb una treballadora social per garantir l’accés a la salut infantil a les zones rurals.

El projecte, liderat per una infermera local, impulsa controls de salut a les escoles i ha creat una llibreta sanitària inspirada en la cartilla infantil de Catalunya. Té una durada de sis anys: en els tres primers, infermeres voluntàries internacionals donen suport al personal local i permeten recollir dades; a partir del quart, el govern del Nepal n’assumeix la continuïtat com a programa públic, amb supervisió de l’ONG.

La iniciativa fa una crida a infermeres voluntàries —amb o sense experiència en pediatria comunitària— per sumar-se al projecte. “És una oportunitat de millorar la salut infantil i créixer professionalment i personalment en un entorn completament diferent”, afirma Shakya.