5 de desembre de 2013

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermeres de Barcelona obre la inscripció per oferir els cursos d’acreditació per a la prescripció infermera, que són totalment gratuïts i que s’ofereixen exclusivament a les col·legiades i col·legiats. Aquests cursos estan organitzats pel Consejo General de Enfermería de Espanya.

Amb aquesta oferta, la corporació professional prepara a les infermeres i infermers perquè el màxim de professionals estiguin acreditats en el moment en què la prescripció infermera s’hagi regulat i, per tant, sigui ja una realitat.

Tot i que la modificació de l’anomenada Llei del Medicament obre les portes al reconeixement legal de la prescripció infermera, perquè aquesta sigui legal encara cal:

• Un reial decret que n’estableixi les condicions
    • Que les organitzacions estatals de metges i infermeres acordin normes i protocols per a les infermeres i infermers que s’acreditin
    • Que les infermeres i infermers superin els cursos d’acreditació

Amb aquesta oferta de cursos, el Col·legi s’avança per tal de poder donar una resposta àgil a les futures necessitats d’un col·lectiu format per 33.000 infermeres i infermers, que quan es reguli finalment la prescripció infermera requerirà d’una acreditació.

Les primeres edicions d’aquest curs s’impartiran a les aules del Col·legi, tot i que s’està treballant per establir col·laboracions amb diverses organitzacions sanitàries perquè en els propers mesos aquesta formació es pugui oferir en alguns centres de treball, per tal de descentralitzar l’oferta.

Objectius del curs

• Adquirir les competències per indicar, utilitzar i autoritzar medicaments i productes sanitaris per obtenir l’acreditació d’infermera prescriptora.
    • Obtenir coneixements per utilitzar una nova aplicació informàtica que ajudi a l’hora de realitzar la prescripció.

Metodologia
    La formació per obtenir l’acreditació per a la prescripció infermera serà semipresencial i comptarà amb el suport de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Durada
    La formació per aquesta acreditació tindrà una durada de 150 hores, de les quals 15 hores (3 dies) es faran de manera presencial a les aules de formació del Col·legi (c/ Pujades, 350. Barcelona). El format serà de tres sessions presencials de 5 hores cadascuna i caldrà assistir al 100% de les hores.

Calendari dels cursos
    Els cursos tindran una durada de tres setmanes.

Opcions de dia (cal triar-ne un): dilluns, dimarts, dimecres, dijous, divendres i dissabte
    Opcions d’horari (cal triar-ne un). Horari de matí de 9 a 14 hores o horari de tarda de 15 a 20 hores

Requisits

• Estar col·legiada o col·legiat al Col·legi Oficial d’Infermeria de Barcelona
    • Disposar de correu electrònic propi (en cas de no tenir-ne, pots donar-te d'alta al correu gratuït que t'ofereix el Col·legi a través del 900 705 705)
    • Disposar d’ordinador personal
    • Tenir coneixements d'informàtica a nivell d’usuari

Documentació a aportar
    Aquesta documentació cal pujar-la en suport electrònic al realitzar el procés de preinscripció als cursos i també cal dur-la en paper el primer dia del curs

• DNI o passaport vigent (fotocòpia d’anvers i revers en fulls separats)
    • Títol de diplomada en Infermeria o ATS compulsat per: notari o universitat on es van cursar els estudis.

La compulsa de títol realitzada pel Col·legi únicament serà vàlida per a l’acreditació del curs de prescripció però no ho serà per iniciar aquells processos de convalidació d’aquest títol per crèdits universitaris que es realitzin posteriorment, en base a aquesta formació.

Més informació sobre el curs