4 de juliol de 2013
    llibretaboliint.jpgLa regulació de la prescripció infermera a les Illes Balears ha arribat al Tribunal Suprem. El Consejo General de Enfermería ha interposat un recurs de cassació després que el Tribunal Superior de Justícia de Balears hagi desestimat els recursos contenciosos administratius al decret de regulació de la prescripció infermera aprovat pel Govern de les Illes Balears.

El Tribunal Superior de Justícia de Balears ha dictat aquestes sentències desestimatòries el passats dies 5 i 12 de juny, davant dels recursos que va plantejar el Consejo General de Enfermería i el Consejo General de Colegios Oficiales de Médicos al decret 52/2011, de 20 de maig, de la Conselleria de Salut del Govern Balear que permetia a les infermeres de les Illes utilitzar, indicar i autoritzar la dispensació de medicaments i productes sanitaris no subjectes a prescripció mèdica.

Aquest decret es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears el 2 de juny de 2011, dies després de les eleccions autonòmiques i poc abans que el nou president del Govern balear, José Ramón Bauzá, del Partit Popular, prengués possessió. Arran del recurs interposat pel Consejo, la Conselleria de Salut balear i el propi Col·legi Oficial d’Infermeria de les Illes Balears van defensar-ne la legalitat.

El Consejo General de Enfermería va sol·licitar la nul·litat d’aquest decret per entendre que per regular la prescripció infermera era necessari que la professional estigués habilitada prèviament abans de dur a terme les funcions que li atorgava la normativa autonòmica,  entenent que s’infringia la normativa legal.