14 de desembre de 2015

NC_2015.jpgEl Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya ha renovat els càrrecs del seu òrgan directiu, a data 9 de desembre, pels propers quatre anys i ha nomenant Núria Cuxart i Ainaud, directora de programes del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Catalunya, nova degana de l’ens.

El nou equip del Consell Plenari, escollit pels quatre col·legis professionals de Catalunya, inclou a Cristina Díez Liesa, Presidenta del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Tarragona, com a Vicedegana; Josep Mª Camps Balagué, president del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Lleida, com a secretari i Carme Puigvert Vilalta, presidenta del Col·legi Oficial d’Infermers/eres de Girona, com a tresorera.
    Completen el Consell Plenari d’aquesta corporació diferents conselleres i consellers entre els que, representant al COIB s’hi compta amb diferents membres de la Junta de Govern del COIB com són el seu president, Albert Tort; la vicepresidenta Glòria Jodar i  la tresorera Marta Olivares, i dues infermeres no vinculades a l’actual govern del COIB, Rosamaria Alberdi i Dolors Llorens.

La nova degana del Consell de Col·legis, Núria Cuxart i Ainaud, compaginarà aquesta nova responsabilitat amb la Direcció de Programes del COIB. Nascuda a Barcelona, és Diplomada en Infermeria, Màster en Gestió en Serveis d’Infermeria per la Universitat de Barcelona i llicenciada en Humanitats per la Universitat Internacional de Catalunya. Cuxart, que també és docent a la Facultat de Ciències de la Salut de Blanquerna-Universitat Ramon Llull i a l’Escola d’Infermeria de la UB, arriba al Consell amb la intenció d’intensificar la representació infermera davant les administracions públiques i d’altres corporacions i entitats, l’apoderament de les infermeres i els infermers per a la defensa i avanç de la professió infermera d’acord amb els interessos dels ciutadans i la seva visibilitat.

“Els últims quatre anys, la Degana Montserrat Teixidor, ha fet una feina excel·lent”, explica Núria Cuxart, “ens queda però molta feina a fer en matèries que seran claus pel futur de la nostra professió a Catalunya” i que requeriran de grans acords.