26 de maig de 2011
    L’infermer Albert Tort Sisó ha pres possessió del seu càrrec com a nou president del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona. Tort, que es va presentar a les eleccions a la Junta de Govern del COIB amb la candidatura “Al COIB amb tu”, que es van celebrar el passat 19 de maig, va guanyar amb el 51,86% dels vots.

Membres de la Junta de Govern del COIBL’equip d'“Al COIB amb tu” es disputava els comicis amb la candidatura “Quòrum per les infermeres”, encapçalada per Margarida Peya Gascons. Amb un total de 1.666 vots, es van emetre 864 vots a favor de la candidatura “Al COIB amb tu”, 771 vots per la candidatura “Quòrum per les infermeres”, 16 vots nuls i 15 en blanc.

El nou president del COIB ha assegurat avui que la Junta del Govern “centrarà les seves accions a donar suport a la infermera en la pràctica diària”. “Volem donar una resposta àgil a la infermera davant les necessitats que té quan està davant de l’usuari, al peu del llit, a la consulta, en la gestió i també en la docència i la recerca”, ha afegit.

La nova Junta de Govern del COIB, que es centra en la força professional de les infermeres i infermers, vol treballar, des del compromís, la il·lusió i la implicació de cadascun dels seus membres, per promoure el reconeixement social de la infermera, arribar a les ràtios europees d’infermera per usuari i preservar la seva gestió autònoma.

Les infermeres, garants de l'eficiència del sistema de salut

D’altres fites d’aquest nou equip del Col·legi, que el passat 25 de maig va prendre possessió, són facilitar que la infermera sigui proactiva en el seu desenvolupament i creixement professional, afavorir accions i iniciatives perquè els ciutadans coneguin cada vegada més els serveis que poden oferir les infermeres i situar les infermeres com a garants de l’eficiència del sistema de salut i de la pròpia salut de les persones.

Albert Tort (La Llagosta, 1974) treballa actualment com a infermer assistencial en l’àmbit hospitalari –urgències, reanimació i hospitalització- en el Consorci Sanitari Integral, a l’Hospital General de l’Hospitalet, tasca que compagina amb la docència en el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona.

La seva activitat professional s’ha centrat durant nou anys en l’atenció hospitalària i part en l’atenció primària de l’Institut Català de la Salut i sis anys en la gestió com a coordinador de diferents torns i en la gestió dels recursos humans infermers. Va ser membre de la Comissió Avaluadora de la intensitat de cures de l’Hospital General de l’Hospitalet i membre de la Comissió de Gestió d’Infermeria del mateix centre.

D’aquesta manera, la nova Junta de Govern queda constituïda per:

President: Albert Tort Sisó; Vicepresidenta: Glòria Jodar Solà; Secretària: Eugènia Vila Migueloa; Tresorera: Marta Olivares Obis

Vocals: Begoña Martí Cañiz, Anna Maria Ramió, Antonio Torrejón Herrera, Maria Isabel Salgado Poveda, Alberto Granero Lázaro, Juan Francisco Conesa Garrido,  Montserrat Bayego Salvador i Maria Antonia Campo Osaba

Suplents: Ester López Luna, Rosalia Santesmases Masana, Maria Teresa Cabarrocas Sitjes, Immaculada Besora Torredeflot, Montserrat Teixidor Freixa i Rosamaria Alberdi Castell.