10 de gener de 2016

El COIB inicia aquest dijous la ronda de reunions amb diferents organitzacions i entitats representatives de col·lectiu infermer a Catalunya amb la finalitat de sumar adhesions a la Comissió de Crisi proposada per la corporació i que té com a objectiu principal instar a la Conselleria de Salut a aprovar la regulació de la prescripció infermera a Catalunya.

S'inicien les reunions amb organitzacions infermeres catalanes per fer front comú per a la regulació autonòmica de la prescripció infermera

El COIB ha convocat a societats científiques, sindicats, universitats i patronals a fi de consensuar un front comú que es tradueixi en accions orientades a l’aprovació del decret del Govern de la Generalitat que ha de regular la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris per part de les infermeres i infermers de Catalunya i que, un cop sigui publicat al DOGC, reconeixerà la prescripció autònoma infermera i regularà l’ordre de dispensació que permetrà als ciutadans catalans disposar en la seva farmàcia del material exacte prescrit per la infermera, sense necessitat de recórrer a consultes extraordinàries amb el metge. D’aquesta manera, es guanyaria en seguretat jurídica.

Des de la Comissió de Crisi es proposa també treballar per a la modificació de l’actual legislació estatal, en vigor des del 24 de desembre i, si s’escau, desenvolupar una campanya d’informació als usuaris. Paral·lelament, la Comissió de Crisi vol dotar a les infermeres i infermers d’eines que l’ajudin a saber com han d’actuar en general, i en també en casos particulars, i prendre decisions que siguin compatibles amb la seguretat de les persones ateses.

En aquest sentit, el COIB ja ha habilitat un espai de consulta disponible a la web de Col·legi en el que les infermeres poden trobar resposta als seus dubtes més freqüents i realitzar consultes personalitzades amb l’equip d’infermeres expertes via email o telèfon. En aquest espai online es pot consultar, així mateix les últimes notícies relacionades i conèixer quina feina s’està fent des del COIB ara i al llarg dels 9 anys que s’ha estat treballant en aquesta regulació.