22 de juny de 2017

El Consejo Interterritorial ha decidit deixar en mans del Foro de las Profesiones la solució al conflicte creat pel Reial Decret de la prescripció infermera. Tot i que s’havia anunciat un principi d’acord, el portaveu del Foro de la Profesión Médica de España (FPME) va confirmar al diari online Acta Sanitària que, tot i la voluntat, no hi havia un acord entre ells i el Consejo General de Enfermeria per posar solució al conflicte.

La Interterritorial trasllada al Foro de las Profesiones la responsabilitat d’acordar un text que modifiqui el Reial Decret de la prescripció infermera

El Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud, que va reunir ahir a Madrid a la Ministra de Sanitat i els consellers i conselleres de salut de les comunitats autònomes, no va avançar res en la qüestió de la prescripció infermera més enllà de demanar al Foro de las profesiones que treballin per arribar a un acord de consens sobre quines modificacions cal fer en el Reial Decret 954/2015 per acabar amb la situació absurda creada arran d’aquesta llei.

Tot i que fa uns dies es va anunciar un acord entre el Consejo General de Colegios Oficiales de Enfermería de España i el Consejo General de Colegios Oficiales de Médicos per pactar una solució que possibilités tancar aquest conflicte, abans de la reunió de la Interterritorial el portaveu del Foro de la Profesión Médica de España (FPME), Francisco Miralles, va confirmar al diari online Acta Sanitària que, tot i la voluntat, no hi havia un acord entre ells i el Consejo General de Enfermeria per posar solució al conflicte.

Tampoc hi ha un criteri únic sobre com cal solucionar aquesta qüestió entre els diversos representants de les comunitats autònomes. Mentre la Consellera de Salut de Balears, Patricia Gómez, ha insistit en que cal modificar la llei del medicament, origen del problema, per incorporar a les infermeres com a prescriptores, d’altres consellers com el de Madrid, Jesús Sánchez, apunta només a la modificació de l’article 3.2, postura en la que coincideix el president del Consejo General de Enfermería, Máximo González, segons ha declarat a redaccionmedica.com

En aquesta reunió s'han designat també els vocals, que seran del País Basc, Galícia, Catalunya i Andalusia, per treballar en l'elaboració de protocols i guies de pràctica clínica i que es treballaran en el sí de la Comissió Permanent de Farmàcia.

Acord en l'ampliació del tractament de l'hepatitis C

Entre els temes tractes ahir a la reunió del Consejo Interterritorial destaca l’aprovació d’ampliar el tractament de l’hepatitis C per poder atendre a tots els afectats independentment de la gravetat que presentin. D’aquesta manera s’acaba amb la desigualtat que s’estava produint al dependre aquest tractament de cada comunitat autònoma. Només Madrid i València estaven tractant a totes les persones amb aquesta malaltia mentre que el pla estatal únicament preveia tractar a les persones més greus.

Algunes comunitats autònomes han demanat ja un finançament adequat per poder afrontar l’impacte econòmic que suposarà però el pla del Ministeri no inclou cap fons estatal destinat a aquesta ampliació.