1 de juny de 2017

Avui s’ha dut a terme la reunió del Foro de las Profesiones convocat pel Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, amb l’objectiu d’acostar posicions dels representants de les infermeres i els metges en qüestions com la prescripció infermera, les unitats de gestió clínica i poítiques de recursos humans en el Sistema Nacional de Salud.

Primeres converses en el marc de Foro de las Profesiones per buscar solucions al Reial Decret de la prescripció infermera

El Foro de las profesiones, constituït el març de 2015, no ha servit fins ara per acostar els posicionaments entre ambdues professions en una qüestió tan rellevant com la regulació de la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris per part de les infermeres i infermers.

Segons informa el propi Ministeri, la reunió d’avui ha servit per “assentar les bases per arribar a acords amb actitud positiva i trobar una solució” a un conflicte obert el desembre de 2015, moment en el que es va publicar el Reial Decret estatal 954/2015, de 23 d’octubre.

Han participar d’aquesta reunió en representació de les infermeres, el Consejo General de Colegios oficiales de Enfermería de España i el Sindicato de Enfermería-Satse. Per part dels metges, han assistit el Consejo General de colegios oficiales de Médicos. També hi eren presents representant a Catalunya la directora general de Ordenación Profesional y Regulación Sanitaria de la Generalitat de Catalunya, Neus Rams Pla, així com un membre de la Consejería de Salud de la Junta de Andalucía