27 de maig de 2019

La 72a Assemblea Mundial de la Salut celebrada la setmana passada a Ginebra ha acordat per unanimitat declarar 2020 com l'Any Internacional de la Infermera i la Llevadora. D'aquesta manera, per primera vegada en la història, les nacions del món s'uniran per retre just homenatge a la importantíssima aportació a la salut de les persones que duen a terme diàriament infermeres i llevadores a través del seu treball en l'àmbit assistencial, en la investigació, l'educació per a la salut, la docència i la salut de les persones en general. S'aconsegueix així un dels objectius estratègics del Consell Internacional d'Infermeres (CIE) i el moviment Nursing Now.

L'Assemblea de l'OMS declara 2020 com l'Any Internacional de la Infermera i la Llevadora

Segons s’explica a la informació enviada pel Consejo General de Enfermería, el director general de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, va defensar personalment la proclamació d'aquest any mundial infermer destacant la tasca que fan aquests professionals: «Si bé l'OMS reconeix diàriament el seu paper crucial, el 2020 es dedicarà a posar en relleu els enormes sacrificis i contribucions de les infermeres i les llevadores, i a garantir que abordem l'escassetat d'aquestes professions vitals». El director general de l'OMS va tenir paraules d'especial agraïment «al Consell Internacional d'Infermeres i a la campanya Nursing Now, per elevar l'estatus i el perfil de les infermeres i m'enorgulleix contribuir al reconeixement del seu treball».

Lord Nigel Crisp, copresident de la campanya Nursing Now, ha assegurat que «amb aquest gest l'OMS ha brindat una oportunitat única perquè els països demostrin quant aprecien les seves infermeres i llevadores i donar-se compte de quant més poden aconseguir si se'ls dóna el suport necessari per fer-ho i puguin desenvolupar al màxim la seva enorme vàlua professional». Lord Crisp ha assegurat que «invertir en les infermeres i les llevadores serà una enorme contribució per a una expansió de la cobertura sanitària universal ràpida, rendible i d'alta qualitat. Es tracta d'una oportunitat única en una generació perquè els governs mostrin fins a quin punt es valora a les infermeres i les llevadores, però no amb paraules buides sinó amb accions decisives per donar-nos els recursos humans i físics necessaris per fer la feina ».

La campanya Nursing Now, que s’allargarà fins al 2020, té com a objectiu promoure més inversió per millorar l’educació, el desenvolupament professional, les normes, la regulació i les condicions de treball per a les infermeres i infermers, així com una més gran i millor difusió de les pràctiques efectives i innovadores infermeres. Té origen en l’informe ‘Triple Impact’ del 2016, elaborat pel Grup Parlamentari sobre Salut Mundial que componen tots el partits del Regne Unit i que copresideix lord Nigel Crisp, qui també copresideix la Junta de Nursing Now.

Catalunya es va adherir a la campanya el passat mes de febrer amb el compromís de la Conselleria de Salut i del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya. Les accions desenvolupades a Catalunya es fan sota l'etiqueat #Catalanursingnow.

Fotografia: Ariadna Creus i Àngel García | Banc Imatges Infermeres.