12 de desembre de 2018

Els funcionaris de la Generalitat desconvoquen la vaga després d'un acord per al retorn de les pagues extres

Queda desconvocada la vaga de treballadors públics de 24 hores prevista pel dimecres 12 de desembre, en què estaven cridats 250.000 treballadors, entre els quals, els de l'Institut Català de la Salut (ICS). El Govern es compromet a tornar la paga extra dels exercicis 2013 i 2014 en un termini de quatre anys.

12 de novembre de 2018

Salut apel·la a la responsabilitat de tota la societat en prevenir sobre els riscos del consum d'alcohol

El Departament posa en marxa una campanya per prevenir i sensibilitzar sobre els riscos del consum d’alcohol que interpel·la tothom en el marc de la V Setmana de Sensibilització sobre els Riscos del Consum d’Alcohol. Aquesta substància causa 3 milions de morts al món i a Catalunya 1 de cada 5 joves entre 14 i 18 anys s’ha emborratxat en els últims 30 dies, un 10% de les persones entre 15 i 64 anys beu cada dia i el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) va atendre 18.139 persones per intoxicacions d’alcohol durant el 2017.

9 d’octubre de 2018

Les infermeres Pilar Espelt i Cristina Martínez s'incorporen al Consell Assessor de Salut

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha nomenat dues infermeres en aquest organisme que té per objectiu assessorar i definir el model sanitari català pels propers anys, d’acord amb les necessitats socials i demogràfiques, els canvis tecnològics i la sostenibilitat. El Consell Assessor està format per 11 professionals de reconegut prestigi professional prestigi de l'àmbit de les ciències de la salut, socials i econòmiques.

26 de setembre de 2018

El Congrés estudia regular per llei el nombre d’usuaris per infermera

El Boletín Oficial de las Cortes Generales ha publicat l’admissió a tràmit del text de la Proposició de Llei presentada pel sindicat SATSE sobre ràtios infermeres que vol garantir la seguretat de les persones ateses als centres sanitaris i altres àmbits, tal i com recull la informació del Diario Enfermero.

0 Comentaris

La cimera de les professions sanitàries reconeix la manca d'infermeres com un dels principals problemes del sistema de salut

Dimecres es va celebrar I Fòrum de Diàleg Professional convocat pel Departament de Salut amb prop d’un centenar de professionals de la salut, entre les quals s’ha comptat amb el COIB i el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, amb l’objectiu d’abordar les principals necessitats del sector i dels professionals. Els quatre reptes identificats fan referència a revertir el dèficit d’infermeres, l’atenció primària, el territori i la coordinació entre la planificació sanitària i universitària.