9 d’octubre de 2019

En el marc del Dia Mundial de la Salut Mental, el 10 d’octubre, l’Organització Mundial de la Salut (OMS), la Federació Mundial per la Salut Mental (World Federation for Mental Health), l’Associació Internacional per la Prevenció del Suïcidi (International Association for Suicide Prevention) i l’entitat United for Global Mental Health posen en marxa una campanya global de conscienciació sobre la prevenció del suïcidi i de la importància d'actuar per prevenir-lo. Es calcula que cada 40 segons una persona perd la vida a causa del suïcidi.

La prevenció del suïcidi centra la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental

40 seconds of action” (40 segons d’acció) és el títol de la campanya global que té per objectiu millorar el coneixement de la importància el suïcidi com a problema de salut pública global, millorar el coneixement del que es pot fer prevenir el suïcidi; reduir l’estigma associat al suïcidi, i transmetre el missatge a les persones que pateixen que no estan soles.

Segons dades de l’OMS, cada any se suïciden prop de 800.000 persones, és a dir,, una persona cada 40 segons. Hi ha indicis que per a cada adult mort per suïcidi, hi pot haver hagut més de vint intents de suïcidi. El suïcidi és la segona causa de mort entre els joves de 15 a 29 anys. Es tracta d'un fenomen global que es produeix durant qualsevol etapa de la vida i afecta gent de qualsevol país. Es poden implementar intervencions efectives i basades en l’evidència per tal de prevenir els suïcidis i els intents de suïcidi.