19 de juny de 2017

L’ens que agrupa els representants de Salut de les diferents comunitats autònomes i el Ministerio de Sanidad s’asseu el proper dimecres 21 de juny amb una agenda de temes clau entre el que hi ha la prescripció infermera.

El Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud es reuneix amb la prescripció infermera sobre la taula

El Consejo Interterritorial tractarà, entre molts altres temes, la situació de la indicació, us i autorització de dispensació per part de les infermeres de medicaments subjectes a prescripció mèdica. Una situació de conflicte des que es va aprovar el Reial Decret 954/2015 ja que el text aprovat va deixar a les infermeres sense poder prescriure i en situació d’il·legalitat.

Fa una setmana es va anunciar un acord entre el Consejo General de Colegios Oficiales de Enfermería de España i el Consejo General de Colegios Oficiales de Médicos per pactar una solució que possibilités tancar aquest conflicte, tot i que no ha transcendit el contingut del text que es pretén reformar i que ha d’obtenir el vistiplau del Consejo Interterritorial.

Per avançar en aquesta solució, s’han designat tres representants de les comunitats autònomes que formaran part del grup de treball per a l’elaboració dels protocols i guies de pràctica clínica i assistencial i entre els que hi seran també tres persones del Ministerio de Sanidad, una de les mutualitats de funcioanri, un del Cuerpo Militar de Sanidad, quatre persones escollides per la Organización Médica Colegial i quatre del Consejo General de Enfermería.

A la reunió s’abordaran temes com la situació dels afectats per la Talidomida, el Pla d'Hepatitis C, la xarxa d'hospitals d'atenció de malalties infeccioses, l'estratègia ELA i Salut Mental, les malalties ultrarares, la Llei del Tabac, la troncalitat, la temporalitat del Sistema Nacional de Salud, la coordinació de les OPE per lluitar contra l'eventualitat o la regulació del Registre de Professionals Sanitaris.

A Catalunya, un mes de juny decisiu

Mentrestant a Catalunya, la Comissió de crisis de la prescripció infermera ha publicat fa uns dies un escrit en el que assenyala que el temps d’espera per a disposar d’una norma catalana de la prescripció infermera arriba al seu fi. La Comissió mostra la seva confiança en assolir aquest text, després d’un any de negociació per aconseguir un consens, però alerta de no baixar la guàrdia i preparar-se per si cal mostrar quines conseqüències es deriven si les infermeres segueixen el Reial Decret a ulls clucs en termes de col·lapse del sistema de salut, d’estalvi de recursos econòmics i de pèrdua de temps pels usuaris.