2 d’octubre de 2017

La Fundació Infermeria i societat ha convocat els seus premis anuals amb els que reconeix a persones, grups o institucions que fan o han fet possible el desenvolupament de la professió i de la disciplina infermera. Les bases de la convocatòria ja es poden consultar i es poden presentar candidatures fins l'11 de desembre de 2017.

Oberta la presentació de propostes als Premis Infermeria i societat 2017

La Fundació convoca a la presentació de propostes per als Premis Infermeria i societat 2017. Uns premis amb els que vol contribuir a projectar el nou perfil professional de la infermera a través del reconeixement públic a aquelles persones, grups o institucions que fan o han fet possible el desenvolupament de la professió i de la disciplina infermera i que, a través d’aquest desenvolupament, han contribuït a la seva re-valorització i a la seva projecció social. Els Premis Infermeria i societat volen reconèixer i valorar l’esforç de qui, d’una manera o altra, contribueix a millorar la qualitat de les cures infermeres.

Presentació de candidatures fins l’11 de desembre de 2017
    Poden optar als premis tant persones com institucions que hagin aconseguit millores rellevants en l’àmbit professional o disciplinar o que siguin exemple de trajectòria decidida i dedicada a la professió infermera.

Les candidatures es faran arribar, mitjançat el formulari específic de cada categoria i que podeu trobar al web de la Fundació, podent adjuntar aquella documentació que es cregui convenient relacionada amb la persona proposada. La tramesa es realitzarà en format pdf a través del correu electrònic premis@infermeriaisocietat.cat.

El termini de presentació de candidatures per a aquesta convocatòria es clourà el dia 11 de desembre de 2017. El dictamen dels jurats es farà públic el dia 2 de febrer de 2018.

El Premis reconeixen 6 categories:

• Premi Infermeria i societat a la Trajectòria Professional

Amb la finalitat de reconèixer la trajectòria professional d’aquelles infermeres i infermers col·legiats al COIB que s’han distingit per la dedicació a la professió infermera i que han estat protagonistes del seu desenvolupament.  Es valoraran tant les contribucions concretes com la seva coherència al llarg de la vida professional.

• Premi Infermeria i societat a la Bona Pràctica

Amb l’objectiu de donar a conèixer i premiar la tasca d’aquelles infermeres i infermers que des d’alguna de les quatre competències fonamentals: l’assistència, la docència, la recerca i la gestió, mereixen el reconeixement d’infermera excel·lent. Es valorarà l’impacte de la pràctica infermera a les persones i a les comunitats.

• Premi Infermeria i societat a la Innovació Infermera

Pretén premiar, per una part, a aquelles infermeres i infermers col·legiats al COIB o grups multidisciplinaris en el que treballen infermeres col·legiades de forma rellevant i que aporten noves propostes innovadores en l’abordatge del tenir cura a les persones i comunitats, així com en l’avenç de la professió. Es valorarà l’aportació o idea plantejada en forma de projecte, la seva coherència i viabilitat conceptual i metodològica, així com els resultats del procés, la seva aplicabilitat i el seu impacte.

• Premi Infermeria i societat a la difusió i la comunicació de la professió infermera.

Aquest premi es desdobla en dos: un per a projectes realitzats per infermeres i un altre pels realitzats per altres professionals, empreses o institucions.
    Premiarà aquelles iniciatives dutes a terme per infermeres a través de mitjans de difusió i comunicació en suport virtual, audiovisual o escrit, orientades a difondre la bona imatge de la infermera. Es valorarà l’impacte d’aquesta difusió però molt especialment el contingut del missatge i la seva coherència amb els continguts professionals i disciplinaris.

• Premi Infermeria i societat Entitats

Reconeixement a aquella entitat, empresa, administració, organització no governamental o sense ànim de lucre per l’impacte que la seva feina té en la promoció de la salut i en la projecció de la professió infermera.

• Premi Infermeria i societat A prop teu

És el màxim guardó que atorga la Fundació Infermeria i Societat i està dedicat a aquelles persones i institucions d’àmbit nacional o internacional que fan possible el desenvolupament de la professió infermera i que contribueixen decisivament a la seva re-valorització i a la seva projecció social. Es valorarà la contribució al desenvolupament de la Infermeria en tant que ciència i disciplina professional i la seva concreció en línies específiques capdavanteres a favor del desenvolupament professional i que contribueixen decisivament a la seva re-valorització i a la seva projecció social.

El premi Flors Sirera a la Cooperació Sanitària Internacional té caràcter biennal i serà convocat de nou en l’edició dels premis de l’any 2018.