La Gestió de la Imatge Corporal

Nombroses infermeres i infermers que desenvolupen la seva activitat assistencial en diferents unitats, centres o en per compte propi treballen directament sobre aspectes vinculats amb la imatge personal de les persones. Unes intervencions que sobrepassen la intervenció merament física per donar unes cures centrades en les persones. La infermera aporta una perspectiva molt més àmplia que els aspectes relacionats amb l’estètica, des de els valors i principis de la disciplina infermera i, amb fermes bases deontològiques, que la configura com la professional adient per vetllar per una atenció basada en les necessitats de les persones i no en altres interessos aliens.

La gestió de la imatge corporal, que és un camp d’actuació infermera, no s’ha desenvolupat plenament i sovint ha estat poc present de forma conscient entre les infermeres en la praxis tot i ser una qüestió de salut. Fins al punt que altres professionals han anat ocupant aquests espais d’actuació infermera.

En aquest espai trobareu tota la documentació, accions i notícies vinculades a la línia de treball del COIB orientada a definir i reconèixer l’activitat infermera dedicada a la gestió de la imatge corporal de les persones.

Es proposarà l'ordenació d'aquest àmbit competencial infermer al Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya per tal que ho posi en marxa el 2019 a través d’un procés d’autoregulació professional.

Documentació

Notícies del Col·legi

El Col·legi ha posat en marxa la concessió del Diploma d’Acreditació i Capacitació en gestió de la imatge corporal (DAC), un reconeixement entre professionals que té l’objectiu d’aportar garanties a les condicions de la pràctica professional en aquest àmbit.

Professió

El COIB ha endegat una línia de treball orientada a definir i reconèixer l’activitat infermera dedicada a la gestió de la imatge corporal de les persones i sobre la que es començarà a oferir formació el proper curs 2018-2019. Hem parlar amb Lourdes Mestres i Camps,  infermera i antropòloga, sobre quina és la mirada infermera sobre la gestió del cos físic, social, emocional i cultural.

Notícies del Col·legi

El COIB ha endegat una nova línia de treball adreçada a definir i reconèixer l’activitat infermera dedicada a la gestió de la imatge corporal de les persones i que es durà a terme al llarg dels propers dos anys. L’estratègia passa per definir aquest perfil professional, a través d’un document de consens que ja està disponible; activar els Diplomes d’Acreditació i Capacitació (DACs) que atorga el Col·legi i activar accions de suport  a la formació i la recerca en aquest àmbit.